دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1398 - 13:03
جانی‌پور:

تحول علوم انسانی به‌زودی در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز می‌شود

رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تحول در علوم انسانی با توجه با تأکید مقام معظم رهبری به‌زودی در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز می‌شود.
کد خبر : 376031
6C9A3990.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از گچساران، کرم جانی‌پور صبح امروز در جلسه شورای دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان کهگیلویه‌ و بویراحمد به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران،‌ اظهار کرد: باید زمینه و بستر ظهور را مهیا کنیم تا حکومت عدل جهانی ایجاد شود.


وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شورای مرکزی واحدهای دانشگاهی دانشگاه‌ آزاد کشور با نظم خاصی هر دو ماه یک‌بار تشکیل می‌شود، واحدهای دانشگاهی هر استان باید قبل از تشکیل شورای مرکزی، پیشنهادهای خود را جمع‌بندی کرده و معاونان نظر خود را به شکل مدون ارائه دهند تا نتیجه لازم حاصل شود.


رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تحول در علوم انسانی با توجه با تأکید مقام معظم رهبری به‌زودی در دانشگاه آزد اسلامی آغاز می‌شود و این مهم، تغییر و اصلاح درونی در سازمان دانشگاه ایجاد می‌کند و تحول در معنویت از جمله اهداف این برنامه است.


جانی‌پور تصریح کرد: علوم انسانی مربوط به انسان است؛ به همین دلیل در همه واحدهای دانشگاهی شورای علوم انسانی و هنر با حضور هفت صاحب‌نظر ایجاد می‌شود که حتی می‌توان از صاحب‌نظرانی که تحصیلات آکادمیک هم ندارند در این شورا بهره برد.


وی، غفلت از علوم فنی و مهندسی را یادآور شد و مطرح کرد: متخصصان باید بیشتر در این زمینه فعالیت کنند تا گره از مشکلات صنعتی برداشته شود؛ بنابراین سیاست دانشگاه آزاد، تحول از دبستان تا دکتری است. به‌همین‌دلیل معاونت سما به معاونت مهارت‌آموزی تغییر نام کرده تا دانش‌آموزان را از همان ابتدای راه به سمت کارهای عملی و کاربردی سوق دهد.


رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: اجرای طرح تعاون کارکنان، اعطای بازخرید آنان و کلیات طرح ساماندهی کارکنان در سال 98 مورد تأکید قرار گرفته و جابه‌جایی کارکنان در هر نقطه از استان به رئیس دانشگاه‌های هر استان واگذار شده است.


جانی‌پور افزود: 500 تا 600 رشته مهارت‌آموزی از سوی شورای گسترش رشته‌ها به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهاد شده که می‌تواند با تصویب این رشته‌ها تحول بزرگی در جذب دانشجو ایجاد کند.


وی تأکید کرد: واحدهای دانشگاهی موظفند املاک بلااستفاده خود را در اختیار معاونت مهارت‌آموزی قرار دهند.


انتهای پیام/4078/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته