دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اسماعیلی مطرح کرد:

توانایی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران برای ورود به صنعت نفت و گاز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران گفت: در این واحد دانشگاهی توانایی علمی لازم برای تولید برخی از نیازهای صنعت نفت و گاز وجود دارد.
کد خبر : 365678
photo_۲۰۱۹-۰۳-۰۴_۲۱-۵۵-۰۷.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از گچساران، حسین اسماعیلیرئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی تیم اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران با هیئت‌مدیره شرکت بهره‌برداری نفت‌و‌گاز گچساران اظهار کرد: توان علمی دانشگاه آزاد به اندازه‌ای شده که می‌تواند نیازهای شرکت‌های صنعتی را تأمین کند و مانع از خروج ارز از کشور شود و رونق اقتصادی را به ارمغان آورد.


وی بیان‌کرد: استادان و دانشجویان این واحد دانشگاهی در رشته‌های مهندسی شیمی، نفت، عمران، برق و مکانیک از جمله واحدهای صاحب‌نام جنوب کشور هستند و می‌توانند با توجه به قابلیت‌هایی که دارند به نیازهای صنعت کشور پاسخگو باشند.


اسماعیلی با تأکید بر تبدیل ایده و طرح به کالا و تولید ثروت یادآور شد: هر یک از اعضای هیئت علمی و دانشجویان می‌توانند در رشته تخصصی خود با ارائه طرح و الگوی مناسب از برنامه‌های دانش‌بنیان و طرح‌های زودبازده اقتصادی استفاده کنند و وابستگی کشور را به حداقل برسانند تا کمبود‌ها به یک فرصت تبدیل شود.


وی افزود: دانشگاه با تکیه بر این توانایی‌ها و زیرساخت‌ها و تجهیزاتی که در اختیار دارد، آماده است برای تأمین یا تعمیر کالاهای صنعتی مورد نیاز به کمک شرکت نفت بشتابد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران بر ارتباط بیشتر و مؤثرتر بین دانشگاه‌ها و صنعت برای تبادل دانش و تجربه و اعتماد به توان تخصصی دانشمندان داخلی برای نیل به اهداف اقتصاد‌ مقاومتی تأکید کرد و گفت: همکاران من توانایی علمی لازم برای تولید برخی از نیازهای صنعت نفت و گاز  را دارند و این آمادگی برای تبدیل دانش نظری به تولیدات صنعتی در این واحد دانشگاهی وجود دارد.


صنعت نفت ظرفیت استفاده از دانش متخصصان بومی را دارد


مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران نیز با ابراز خرسندی از دیدار خود با تیم دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران گفت: صنعت نفت به عنوان رکن اصلی اقتصادی کشور ظرفیت زیادی برای استفاده از دانش‌بومی و توان تخصصی دانشمندان داخلی را دارد.


هوشنگ صیدالی تأکید کرد:  منطقه گچساران به دلیل وجود صدها تأسیسات نفت و گاز و هزاران ماشین و تجهیزات صنعتی موجود در این تأسیسات و حدود 8هزار کیلومتر انواع خطوط لوله و گستره فعالیت در چهار استان کشور می‌تواند به‌عنوان بازار بسیار خوب برای تولیدات دانشگاه‌ها باشد.


وی با بیان توطئه‌های دشمنان در تحمیل تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، همکاری دانشگاه با صنعت را مهم‌ترین عامل تبدیل این تهدیدات به فرصت‌ها تلقی کرد.


مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران اعتماد به توانایی دانشمندان ایرانی برای نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی را مهم دانست و گفت: توربین رولز‌رویس ازجمله توربین‌های پیچیده‌ای است که در صنعت نفت و گاز کاربرد دارد و چند سال قبل برای نخستین بار پره این توربین توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تولید و با موفقیت کامل روی توربین نصب و استفاده شد.


صیدالی افزود: اکنون بیش از ۱۷۰ قطعه از قطعات این توربین‌ها در داخل کشور تولید می‌شود و همین یک تجربه کافیست تا به توانایی‌های دانشمندان خودمان افتخار و اعتماد کنیم؛ بنابراین مراکز دانشگاهی وقتی می‌توانند موفق شوند که به توانایی‌های خود اعتقاد داشته و به آن متکی باشند و ارتباط قوی بین صنعت و دانشگاه می‌تواند بسترساز تحولات شگرف علمی و صنعتی شود.


وی افزود: اگر بخش‌های مکانیک و شیمی دانشگاه دست به دست هم بدهند علاوه بر دستاوردهای تکنولوژیک، می‌توانند در حفاظت از محیط زیست و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی هم اثرگذار باشند؛ بنابراین دروازه تأسیسات ما به روی شما دانشگاهیان باز است و کارشناسان ما آماده‌اند در رونق‌بخشیدن به این ارتباطات با کمال میل و جدیت همکاری کنند.


انتهای پیام/4117/4062/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته