دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1398 - 01:43
اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها/13

معرفی مفاخر علمی در متون درسی موجب تقویت روحیه خودباوری می‌شود

معرفی مفاخر علمی و فرهنگی در تدوین متون درسی موجب تقویت روحیه خودباوری شده و از جمله اقداماتی است که مسئولان مربوط به اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها باید انجام دهند.
کد خبر : 375940
88.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اسلامی شدن دانشگاه‌ها یکی از دغدغه‌های مهم نخبگان انقلابی است؛ باید جامعه علمی کشور برای رسیدن به قله‌های مدنظر در بیانیه گام دوم انقلاب، نسبت به اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها بیش از گذشته فعالیت کنند.


در شماره قبلی اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها، به متون و برنامه‌ریزی درسی از عناصر سیاست‌های راهبردی اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها پرداختیم.


گفته شد که هدایت نظام برنامه‌ریزی درسی به سمت تقویت فضایل اخلاقی و اجتماعی و ایجاد باور به مبانی دینی و التزام به مسئولیت‌های اجتماعی از جمله اقداماتی است که مسئولان مربوط به اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها باید انجام دهند.


در این شماره به مؤلفه‌های دیگر متون و برنامه‌ریزی درسی از عناصر سیاست‌های راهبردی اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها می‌پردازیم.


بازشناسی و معرفی مواریث و مفاخر علمی، فرهنگی، تاریخی و معاصر و بهره‌گیری از آن‌ها در تدوین برنامه‌ها و متون درسی برای تقویت روحیه خودباوری و استقلال‌خواهی از جمله اقداماتی است که مسئولان مربوط به اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها باید انجام دهند.


باید شخصیت‌های برجسته علمی مانند شهید چمران، شهید مطهری و شهدای هسته‌ای به دانشجویان شناسانده شود تا بدانند که می‌توان در کنار تخصص، معنویت هم داشته باشند؛ معرفی بزرگان علم و دین در تدوین متون درسی دانشگاه‌ها موجب می‌شود که روحیه خودباوری در دانشجویان تقویت شود.


از دیگر کارهایی که در سند دانشگاه اسلامی به آن اشاره شده است، می‌توان به تدوین نظام جامع نظارت و ارزیابی هدفمند و مستمر متون و برنامه‌های آموزشی و درسی اشاره کرد.


انتهای پیام/4122/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته