دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1398 - 14:57
جلیلی صفت:

ارتش به‌واسطه شهیدانی همچون قرنی منحل نشد

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امام خمینی(ره) به واسطه حضور افرادی همچون شهیدان قرنی و صیاد شیرازی با انحلال ارتش پس از پیروزی انقلاب موافقت نکرد.
کد خبر : 375823
709865.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه امنیت و دفاعی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام احمد جلیلی‌صفت در مراسم چهلمین سالگرد شهادت سپهبد قرنی که پیش از ظهر امروز در مسجد امام خمینی(ره) ستاد ارتش برگزار شد، اظهار کرد: شهید قرنی نخستین رئیس ستاد مشترک ارتش جزء مظلوم‌ترین شهدای ارتش است.


وی در تمجید از شخصیت والای این شهید ارتش تصریح کرد: در ازای مظلومیتی که شهدایی همچون قرنی دارند باید تلاش کنیم تا این اسطوره‌ها را معرفی کرده و بیشتر به مردم و به‌خصوص نسل‌های جوان بشناسانیم.


جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: بی‌تردید بسیاری از شهدا از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و توانایی و ظرفیت‌های عظیم‌شان در فکر مادی ما انسان‌ها نمی‌گنجد. به همین دلیل لازم است تا شهدایی همچون شهید قرنی را بیشتر بشناسیم تا بتوانیم برای معرفی آنها گامی برداریم.


جلیلی صفت تأکید کرد: شهید قرنی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مبارزه با طاغوت و بیگانگان سرآمد بود و حتی بنا بود که ایشان را به شهادت برسانند، اما مشیت الهی بر زنده ماندن و شهیدشدن‌شان به دست منافقینی بود که تحمل چنین شخصیتی را نداشتند.


وی اضافه کرد: زمانی که برخی افراد در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در تلاش بودند تا ارتش را منحل کنند امام خمینی(ره) به‌واسطه حضور افرادی همچون شهیدان قرنی و صیاد شیرازی اجازه انحلال ارتش را ندادند و امروز ارتش مدیون حضور چنین شهدایی است.


جانشین رئیس ستاد عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا شهدایی همچون قرنی را شناخته و به دیگران نیز بشناسانیم چرا که امنیت امروزمان را مدیون چنین شهیدانی هستیم.


انتهای پیام/4123/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: ارتش آمریکا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته