دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1394 - 12:22

ادعای رسانه‌های یمنی درباره خروج سفیر ایران از صنعا + واکنش ایران

صبح امروز سه‌شنبه پس از آنکه وزیر امورخارجه مستعفی یمن در مصاحبه با رسانه‌های خبری ادعاهایی درباره نقش سفارت ایران در صنعا در حمایت مالی، نظامی و اطلاعاتی از نیروهای «انصارالله» مطرح کرد، رسانه‌های محلی از خروج سفیر، معاونش و کارمندان سفارتخانه ایران به همراه خانواده‌هایشان از محل سفارتخانه خبر دادند.
کد خبر : 37553

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، پایگاه خبری «صدی‌عدن» (که از رسانه‌های حامی دولت مستعفی یمن به‌شمار می‌رود) در این‌باره گزارش کرد: «ریاض یاسین» وزیر امورخارجه یمن از نقش سفارتخانه ایران در پشتیبانی نیروهای حوثی (جنبش انصارالله) پرده برداشت و فورا به سفیر و کارمندان سفارتخانه ایران 48 ساعت مهلت داد تا محل سفارتخانه در صنعا را ترک کنند و از کشور خارج شوند.


بر اساس این گزارش، «یاسین» افزود: دولت یمن توانست محتوای مکالمات تلفنی سفارتخانه را شنود کند و بر همین اساس اطمینان داریم که سفارتخانه ایران در صنعا تبدیل به اتاق عملیات نظامی ویژه نیروهای حوثی (انصارالله) شده است.


پس از انتشار این خبر بود که منابع آگاه در صنعا خبر از فرار سفیر، معاون و کارمندان سفارتخانه به همراه خانواده‌هایشان از صنعا دادند. این منابع علت فرار را ترس دیپلمات‌های ایران از تهدید دولت مستعفی یمن درباره بمباران سفارتخانه پس از پایان مهلت داده شده، عنوان کردند.


علاوه بر این تصویری در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌های محلی یمن منتشر شده است و اینگونه ادعا کرده‌اند که پس از فرار سفیر ایران در صنعا، مشخصات و زندگی‌نامه وی از پایگاه اینترنتی سفارتخانه ایران در صنعا حذف شده است.



واکنش ایران


مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص اخبار منتشره در برخی رسانه‌های عربی مبنی بر نقش سفارت جمهوری اسلامی ایران در یمن به عنوان اتاق فکر و عملیات گروه‌های یمنی٬ این اخبار را تکذیب کرد.


مرضیه افخم اضافه کرد: این اخبار جعلی با هدف تحریف و تضعیف نقش مردم و گروه‌های یمنی طی ۶ ماه ایستادگی و مبارزه در محاصره مقابل متجاوزان خارجی و تروریست‌ها و گروه‌های تکفیری داخل یمن صورت می‌گیرد و کاملا بی‌اساس است.


سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین خبرسازی‌ها مبنی بر تعطیلی سفارت جمهوری اسلامی ایران در یمن را شایعه خواند و گفت: فعالیت سفارت ایران در صنعا طبق روال عادی ادامه دارد و سیدحسین نیکنام، سفیر ایران در یمن، هم برای استفاده از مرخصی سالیانه روز گذشته به کشور مراجعت کرده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: جنبش انصارالله
ارسال نظر
هلدینگ شایسته