دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1398 - 16:29
دانش‌گهر در گفتگو با آنا:

مسئولان متولی صنایع دستی هیچ شناختی از این صنعت ندارند

رئیس خانه هنرمندان صنایع دستی تبریز گفت: متأسفانه از صنایع دستی کشور هیچ نوع حمایتی نمی‌شود و مسئولانی که بر سر کار هستند با صنایع دستی آ‌شنایی ندارند.
کد خبر : 375481

محمدرضا دانش‌گهر در گفتگو با خبرنگار حوزه صنایع دستی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با اشاره به مغفول ماندن صنایع دستی اظهار کرد: متأسفانه از صنایع دستی کشور هیچ نوع حمایتی نمی‌شود و مسئولانی که بر سر کار هستند با صنایع دستی آ‌شنایی ندارند.


وی درباره حمایت از صنایع دستی گفت: باید از هنرمندانی که صنایع دستی انجام می‌دهند حمایت شود و برای آنها جلسه‌ای برای هم‌اندیشی و گفتگو بگذارند.


رئیس خانه هنرمندان صنایع دستی تبریز با بیان اینکه این خانه بیش از 100  نفر عضو دارد و نزدیک به 30 اثر از صنایع دستی آنها تک و نمونه هستند، بیان کرد: متاسفانه این افراد هیچ حمایتی نمی‌شوند. به عنوان مثال وقتی ملیله کاری که در این خانه هنرمندان صنایع دستی تبریز با هزینه هنگفت کار ملیله می‌کند و کارش در سطح جهانی است اگر حمایت نشود رقبتی برای ادامه کار نمی بیند. در حقیت معتقدم که  آثار این هنرمندان لایق صادرات است.


وی بیان کرد: باید از هنرمندان صنایع دستی حمایت کرد چرا که آثار آنها موزه‌ای است.


دانش‌گهر با اشاره به اینکه موافق حمایت مالی از هنرمندان صنایع دستی نیستم، اظهار کرد: هنرمند نمی‌تواند درگیر وام و مشکلات مالی باشد باید از هنر هنرمندان به صورت خرید آثارشان و نگهداری در موزه‌های مختلف حمایت کرد.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

برچسب ها: صنایع دستی موزه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته