دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1398 - 11:08
فرج‌پهلو در گفتگو با آنا:

تحول علوم انسانی موجب رشد و تعالی جامعه اسلامی می‌شود

استاد دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: هرچقدر تحول علوم انسانی قوی‌تر و مسنجم‌تر انجام شود، موجب رشد و تعالی جامعه اسلامی خواهد شد.
کد خبر : 375325
فرج پهلو.jpg

عبدالحسین فرج‌پهلو در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه علوم انسانی نیاز به تحولی اساسی دارد، اظهار کرد: در شورای تحول علوم انسانیِ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مقرر شده است که کلیه برنامه‌های درسی، مقاطع تحصیلی و محتوای آموزشی 15 رشته علوم انسانی مورد بازنگری قرار بگیرد و این موضوع به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.


وی افزود: از جمله رشته‌هایی که در اولویت تحول علوم انسانی قرار گرفته است، می‌توان به علوم سیاسی، علوم اقتصادی، علوم تربیتی، روان‌شناسی، هنر، حقوق، مدیریت، فرهنگ و ارتباطات و رسانه اشاره کرد.


استاد دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه بازنگری در مورد محتواهای درسی علوم انسانی فقط در جلسات شورای تحول علوم انسانی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: نتیجه نقد و بررسی رشته‌های علوم انسانی فقط به اعضای جلسه شورای تحول علوم انسانی اطلاع داده می‌شود و سایر اساتید دانشگاه در سراسر کشور، اطلاعی از این بحث و بررسی‌ها پیدا نمی‌کنند.


فرج‌پهلو تصریح کرد: علوم انسانی، مادر و پایه اصلی همه رشته‌های دانشگاهی است. هرچقدر تحول علوم انسانی قوی‌تر و مسنجم‌تر انجام شود، موجب رشد و تعالی جامعه اسلامی خواهد شد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه تحول علوم انسانی، همه باید دست به دست هم دهیم تا شاهد تغییر و تحول اساسی در رشته‌های علوم انسانی باشیم، البته خوب است که مسئولان شورای تحول علوم انسانی  جزئیات جلساتشان را به اطلاع جامعه علمی کشور برسانند.


انتهای پیام/4107/4118/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته