دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1398 - 10:36
یک روانشناس:

بی‌توجهی به خواسته‌های سیل‌زدگان آنان را دچار افسردگی می‌کند

یک روانشناس عمومی گفت: سیل‌زدگان نباید منتظر درخواست‌های کوچکشان باشند و اگر توجهی به درخواست‌های کوچک آنها نشود دچار افسردگی و بیماری‌های متعددی می‌‌شوند.
کد خبر : 375299
BS0K0484.jpg

طیبه یزدی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره چگونگی تأمین آرامش ذهنی و سلامت روانی به سیل‌زدگان گفت: مسائل روحی و رفتاری خانواده‌های سیل زده باید در مرحله اول مورد توجه قرار بگیرند چرا که وضعیت بحرانی خود را طی می‌کنند.


وی با بیان اینکه مهمترین موردی که به سیل‌زدگان باید توجه کرد آرامش آنهاست، افزود: برخی موارد مشکلات متعددی را به‌وجود می‌آورد، مثل اسکان آن‌ها و یا وعده‌هایی که می‌دهند که باید زود عملی شود و اینکه نحوه برخورد ارتباطی با سیل‌زدگان خوب باشد.


این روانشناس عمومی گفت: سیل‌زدگان نباید منتظر درخواست‌های کوچکشان باشند و اگر توجهی به درخواست‌های کوچک آنها نشود دچار افسردگی و بیماری‌های متعددی می شوند.


وی ادامه داد: با اسکان آنها به وضعیت و شرایط گذشته شان زودتر برمی‌گردند.


یزدی گفت: تمامی سیل‌زدگان نباید بدون تلاش باشند تا فکرهای مختلف کنند بلکه باید برای آنها برنامه‌ریزی کرد و در کارهایی مثل ساخت خانه برای آنها از آن افراد استفاده کنند تا فکر نکنند و ذهنیاتشان به هم نریزد.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته