دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1398 - 12:23
ساعدی در گفتگو با آنا:

سیل به نخلستان‌های 10 روستا در دشت آزادگان خسارت وارد کرده است

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: با بالا آمدن سطح آب رودخانه کرخه، به باغ‌ها و نخلستان‌های 10 روستا در دشت آزادگان خسارت وارد شده است.
کد خبر : 375194
179915_901.jpg

قاسم ساعدی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده استان خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان مدت زمان طولانی درگیر سیل بوده؛ زیرا از بهمن ماه سال گذشته سطح آب رودخانه کرخه بالا آمده و تا به امروز هم در حالت طغیان است و بسیاری از زمین‌های کشاورزی، باغ‌ها، نخلستان‌ها و خانه‌های مردم را در بیش از 10 روستا در دشت آزادگان زیرآب برده است.


وی با بیان اینکه تمام گروه‌های جهادی، دستگاه‌های دولتی و نیروهای مسلح و مردم روی ساخت سیل‌بندها و حل مشکلات تمرکز کرده‌اند، گفت: آب کرخه مقداری فروکش کرده که کاهش آن محسوس و ملموس است.


نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بالادست رودخانه کارون مانند شوشتر، اهواز و شعیبیه وضعیت کنترل شده، اما طغیان رودخانه‌ها بیشتر شادگان را در برگرفته است و بسیاری از روستاهای اطراف شادگان توسط سیل محاصره شده‌اند که زندگی، معیشت و کشاورزی مردم این مناطق را تحت تأثیر خود قرار داده است.


ساعدی در پایان افزود: حضور رئیس‌ جمهور و هیئت همراه وی در استان خوزستان و تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران روند جبران خسارت‌ها و امدادرسانی را تسریع بخشید، اما باید هرچه سریع‌تر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ارزیابی میزان خسارت‌ها و انجام کار کارشناسی ورود پیدا کند و همچنین ضروری است که تمامی بخش‌های دولتی در صحنه امدادرسانی و رفع مشکلات مردم حضور داشته باشند.



انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته