دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1398 - 19:10

جمال خاشقجی دوم یک مخالف بحرینی است؟!

یک مخالف بحرینی از تهدید به قتل خود از سوی کارمندان سفارت بحرین در لندن خبر داد.
کد خبر : 374979
_108235750_7682ab5c-38c9-4672-8104-6850951f23fb.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه گاردین در گزارشی با عنوان «تظاهرکننده بحرینی، نگران بدل شدن به خاشقجی دوم» به‌ قلم «دن ساپا»، نویسنده امور دفاعی و امنیتی نوشت: یک تظاهرکننده بحرینی که ماه گذشته میلادی پس از بالا رفتن از دیوار سفارت بحرین در لندن مورد ضرب و شتم قرار گرفته و تهدید شده بود، گفت نگران است به سرنوشت جمال خاشقجی دچار شود.


خاشقجی، فعال مخالف سعودی مقیم آمریکا به دلیل انتقاد و نوشتن گزارش‌هایی در مخالفت با سیاست‌های خاندان سعودی، از سوی برخی دست‌های پشت‌پرده آل سعود در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد.


گاردین افزود: محمد موسی، فردی که در اعتراض به اعدام دو جوان بحرینی در منامه، از دیوار سفارت این کشور در لندن بالا رفته بود گفت که یکی از کارمندان سفارتخانه با سلاح وی را تهدید کرده و گفته است که دو نفر (در بحرین) اعدام شده‌اند و نفر سوم ممکن است تو باشی.


این روزنامه انگلیسی می‌نویسد: محمد تأکید کرد زمانی که بالای دیوار رفته بود، این کارمند تلاش می‌کرد تا وی را به پشت‌ بام بکشاند و به این وسیله کشته شدنش را تصادفی جلوه دهند. این شد که محمد موسی برای جلوگیری از چنین حربه‌ای از بالای دیوار به پایین پرید.


محمد در ادامه درباره اتفاقی که برایش رخ داده است، به گاردین گفت: پس از این ماجرا دو کارمند سفارتخانه احاطه‌ام کردند و در مرحله دوم درگیری تلاش کردند من را با پیراهن مرطوب خفه کنند؛ من نمی‌توانستم نفس بکشم و حس کردم در حال خفگی هستم و می‌میرم.


این تظاهرکننده بحرینی تصریح کرد: معتقدم می‌توانستم به جمال خاشقجی دوم در لندن تبدیل شوم، مشابه همان اتفاقی که برای فعال مخالف سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول رخ داد.


گاردین در پایان نوشت با وجود گذشت یک ماه از حادثه، تهدیدات آل خلیفه علیه این فرد معترض بحرینی همچنان ادامه دارد.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته