دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1398 - 13:00
کمرانی در گفتگو با آنا:

تکواندوکاران از نظر فنی به خود‌باوری رسیدند/ مشکل مالی نداریم

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: در اردوی صربستان ملی‌پوشان به این باور رسیدند که از نظر فنی با تکواندوکاران دیگر کشورها تفاوتی ندارند.
کد خبر : 374946

مهرو کمرانی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره وضعیت تیم ملی تکواندوی بانوان برای حضور در رقابت‌های جهانی منچستر گفت: خوشبختانه شرایط خیلی خوبی داریم. در این مدت ملی‌پوشان در کنار هم تمرینات خوبی را سپری کردند. من چندین سال است که با این تیم کار می‌کنم و اعتماد بین ما به حد مطلوبی رسیده است. البته باید بگویم که تیم بسیار جوانی هم داریم و شاید بتوان گفت جوان‌ترین تیم حاضر در این رقابت‌ها هستیم. در بین ملی‌پوشان تنها اکرم خدابنده بازیکن پرتجربه ماست که شرایطش با دیگر ملی‌پوشان فرق می‌کند.


وی ادامه داد: دیگر تکواندوکاران در رنج سنی 17 تا 20 سال هستند و حتی برخی از آنها نخستین مسابقه جهانی خود را تجربه می‌کنند. در بین ملی‌پوشان تنها ناهید کیانی رنکینگ 24 را دارد و بقیه به‌خاطر سن و تجربه کم در اولین رویداد بین‌المللی‌شان شرکت می‌کنند. اکرم خدابنده هم با توجه به اینکه تغییر وزن داده است، رنکینگ ندارد.


سرمربی تیم ملی تکواندو در مورد اردوی آماده‌سازی ملی‌پوشان در صربستان اظهار کرد: قرار بر این بود که ترکیب نهایی تیم ملی تکواندو بعد از اردوی صربستان اعلام شود. خوشبختانه این اردو به ما خیلی کمک کرد. تیم صربستان از تیم‌های قدرتمند جهان است و چندین مدال‌آور المپیک و جهانی در ترکیب خود دارد. در اردوی صربستان ملی‌پوشان یونان هم حضور داشتند و از این نظر شرایط برای ما خیلی خوب بود. بانوان تکواندوکار تاکنون اردوی مشترک و برون‌مرزی نداشته‌اند و این نخستین اردوی آنها بود. ملی‌پوشان ما توانستند با بهترین‌های دنیا مبارزه کنند و آنها محک خوبی خوردند. این اردو به ما کمک کرد تا تکواندوکاران به این باور برسند که از نظر فنی با ملی‌پوشان دیگر کشورها تفاوتی ندارند و تنها از نظر روحی روانی باید در روز مسابقه خودشان را با شرایط وفق بدهند. البته که شرایط تمرینی و مسابقه رسمی خیلی با هم متفاوت است اما عملکرد ملی‌پوشان این نوید را به ما داد که آنها نقصی ندارند.


کمرانی تأکید کرد: البته من نمی‌گویم که ما تفاوتی با کشورهای دیگر نداریم. به‌هرحال فاصله وجود دارد اما آن چیزی که اهمیت دارد، این است که از نظر فنی، ملی‌پوشان ما حرفی برای گفتن دارند و حتی می‌توانیم در آینده به ملی‌پوشانی که بیرون از اردو هستند تکیه کنیم.


سرمربی تیم ملی تکواندو در مورد پیش‌بینی‌اش از مسابقات جهانی و عملکرد ملی‌پوشان اظهار کرد: ورزش غیرقابل پیش‌بینی است و در روز مسابقه شرایط بسیار زیادی دست به دست هم می‌دهند تا ملی‌پوش بتواند حداکثر توانایی خودش را به نمایش بگذارد. متأسفانه ملی‌پوشان ما به این دلیل که رنکینگ جهانی ندارند، در اولین بازی خود با بهترین‌های جهان روبه‌رو می‌شوند. به‌طورِحتم این مسئله کار را برای آنها سخت می‌کند و در واقع یک نوع فینال زودرس است اما ما در دوره گذشته هم چنین تجربه‌ای را داشتیم و دو ملی‌پوش ما تا پای مدال‌آوری بالا رفتند. اگر آنها دو سال پیش از ناحیه اشتباهات فردی خود ضربه نمی‌خوردند، ما می‌توانستیم علاوه بر مدال نقره کیمیا علیزاده به دو مدال برنز هم برسیم. امیدوارم که در این دوره ملی‌پوشان اسیر اشتباهات فردی نشوند.


کمرانی در پاسخ به انتقادهایی مبنی بر اینکه هیچ‌کدام از ملی‌پوشان مسابقه انتخابی نداده‌اند، اظهار کرد: نمی‌دانم بر چه اساسی این انتقادها مطرح می‌شود. تمام ملی‌پوشان ما که در ترکیب تیم برای رقابت‌های جهانی قرار گرفته‌اند تمام انتخابی‌ها را شرکت کردند و هیچ ملی‌پوشی بدون مسابقه انتخابی به ترکیب تیم ملی راه پیدا نکرده است. تمام مستندات ملی‌پوشان حاضر است و اگر هر کسی مورد مشکوکی دیده به ما اعلام کند تا ما با سند و تاریخ و برگه داوری، آن را ارائه کنیم. در سال‌های قبل شاید ترکیب تیم ملی برای حضور در یک مسابقه بدون برگزاری انتخابی بوده اما از زمانی که من با تیم نونهالان کارم را آغاز کردم، تمام هدفم این بوده که ملی‌پوشان براساس عملکرد خودشان به ترکیب تیم ملی راه پیدا کنند. در بین تمام نفراتی که در ترکیب تیم قرار گرفته‌اند، همگی انتخابی زده‌اند و هیچ‌کدام انتصابی نبودند.


وی همچنین در مورد وضعیت اکرم خدابنده و انتقادهایی که به این تکواندوکار می‌شود، اظهار کرد: خدابنده در رقابت‌های قهرمانی کشور مدال طلا گرفت. در بازی‌های لیگ همه ملی‌پوشان را شکست داد و در هر انتخابی پیروز میدان شد. از بین مسابقاتی که خدابنده شرکت کرد تنها یک بار در برابر شهربانو دامغانی شکست خورد که آن‌هم با اختلاف خیلی ناچیز بود وگرنه با همین تکواندوکار هم سه بار مسابقه داد که دو بار آن را پیروز شد. در اردوی صربستان هم خدابنده قهرمان المپیک را شکست داد. او وزن خودش را تغییر داده و به وزن هفتم آمده که در این وزن تکواندوکاران را شکست داده است.


سرمربی تیم ملی تکواندو درخصوص عدم اعزام کامل تیم به رقابت‌های جهانی به‌دلیل مشکلات مالی اظهار کرد: اصلاً چنین موضوعی مطرح نبود و اعزام نشدن کامل تیم به‌خاطرِ مشکلات مالی نبوده است. ما طی بررسی که کردیم به این نتیجه رسیدیم که در دو وزن شرایط اعزام نداریم. در وزن سوم ملی‌پوشان ما آمادگی برای حضور در این رقابت‌ها نداشتند و در وزن هشتم هم زهرا پوراسماعیل در رقابت‌های کیش عملکرد قابل‌ِقبولی نداشت و دو بار به نماینده ازبکستان نتیجه را واگذار کرد و به همین خاطر ترجیح دادیم در این دو وزن تکواندوکار اعزام نکنیم. به‌هیچ‌عنوان مسائل مالی مطرح نبود که اگر تیم با مشکلات مالی مواجه بود ما به اردوی صربستان هم اعزام نمی‌شدیم. این اردو هزینه زیادی برای فدراسیون داشت و هر بلیت ملی‌پوشان در حدود 12 میلیون تومان هزینه برد اما مسئولان فدراسیون تکواندو تمام شرایط و امکانات را در اختیار ما گذاشتند و حتی تیم ملی تکواندو مردان به رقابت‌های برون‌مرزی اعزام نشدند اما بانوان برای نخستین بار این اردو را داشتند.


انتهای پیام/4048/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته