دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1398 - 07:30
کمرانی در گفتگو با آنا:

دختران تکواندو به دنبال اثبات خود در یونیورسیاد هستند

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: با توجه به اینکه ناهید کیانی و پریسا جوادی در رقابت‌های جهانی نتوانستند به مدال برسند بنابراین برای اثبات خود در یونیورسیاد تلاش می‌کنند.
کد خبر : 401953
مهرو-کمرانی-تکواندئ.jpg

مهرو کمرانی در گفتگو با خبرنگار حوزه تکواندو گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره شرایط تیم ملی تکواندوی بانوان برای حضور در رقابت‌های یونیورسیاد گفت: ما در این رقابت‌ها با چهار تکواندوکار شرکت می‌کنیم. بعد از رقابت‌های جهانی تنها یک ماه و نیم فرصت داشته‌ایم تا خودمان را برای این مسابقات آماده کنیم. فرصت زیادی برای ملی‌پوشان نبود و به همین خاطر تلاش کردیم از تمام ظرفیت و فرصتی که در اختیار ما هست به نحو احسن استفاده کنیم.


وی گفت: ناهید کیانی و پریسا جوادی دو نماینده ما در این رقابت‌ها هستند. با توجه به اینکه این دو تکواندوکار در رقابت‌های جهانی از کسب مدال بازماندند بنابراین تمام تلاش خودشان را به‌کار می‌گیرند تا در مسابقات یونیورسیاد به مدال برسند، ضمن اینکه کیانی در سال 2017 هم در مسابقات دانشجویان موفق به کسب مدال شده بود و در این دوره تلاش می‌کند تا بهترین نتیجه و بهترین عملکرد را داشته باشد. ملیکا میرحسینی تا لحظات آخر در اردوی مسابقات جهانی حضور داشت اما در نهایت تصمیم به این گرفته شد که او از این رقابت‌ها خط بخورد. قطعاً این تکواندوکار هم برای اینکه خودش را اثبات کند، با تمام قدرت در رقابت‌های یونیورسیاد حاضر می‌شود.


سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان در مورد ارنج ملی‌پوشان در رقابت‌های یونیورسیاد گفت: ناهید کیانی قرار است در این مسابقه در وزن سوم به میدان برود و پریسا جوادی هم در وزن پنجم مبارزه کند. با توجه به اینکه این مسابقات کمتر از یک ماه بعد از رقابت‌های جهانی برگزار می‌شود، به همین خاطر نمی‌توانستیم دوباره وزن تکواندوکاران را کم کنیم، به همین خاطر این تصمیم گرفته شده است. در این مسابقات هم از نظر کیفی عملکرد تکواندوکاران خیلی اهمیت دارد، به همین خاطر ما روی قدرت ضربات در این مدت کار کرده‌ایم. سطح مسابقات جهانی و یونیورسیاد خیلی متفاوت نیست و همه برای رسیدن به مدال تلاش می‌کنند. با توجه به تجربه‌ای هم که بازیکنان ما دارند، به آنها امیدوار هستیم.


کمرانی در مورد پیش‌بینی‌اش از نتایج ملی‌پوشان در رقابت‌های یونیورسیاد اظهار کرد: واقعاً صحبت از نتایج تکواندوکاران کار سختی است چرا که تکواندو به دلیل المپیکی بودنش مورد توجه کشورها قرار گرفته و همه سرمایه‌گذاری کلانی روی این رشته می‌کنند. گاهی اوقات در مسابقات مختلف اسامی کشورهایی را می‌شنویم که در گذشته هیچ نقشی در این ورزش نداشتند اما با سرمایه‌گذاری روی تکواندوکاران خود آنها را به مسابقات مختلف اعزام می‌کنند که تا قبل از این هیچ تکواندوکاری نداشت اما حالا در مسابقات مختلف حضور پیدا می‌کند.


سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان اظهار کرد: در شرایط فعلی ما باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم تا بتوانیم با حضور در تورنمنت‌های مختلف آمادگی ملی‌پوشان را بالا ببریم تا در مسابقات امتیاز جمع کنند. در حال حاضر دختران ما رنکینگ جهانی ندارند و همین موضوع باعث می‌شود که در قرعه‌کشی کار سختی پیش روی آنها قرار بگیرد و با نفرات برتر دنیا روبه‌رو شوند. به همین خاطر ما باید تلاش کنیم با حضور در مسابقات مختلف، رنکینگ بگیریم. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که تکواندوی بانوان به آنها نیاز دارد، حضور اسپانسر است و امیدوارم کسانی که دوست‌دار ورزش ایران و به‌خصوص ورزش بانوان هستند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.


کمرانی در مورد رقابت‌های یونیورسیاد گفت: کشورهای خارجی روی ورزشکاران دانشجو سرمایه‌گذاری کلانی انجام می‌دهند. با توجه به اینکه این مسابقات رقابت بین دانشگاه‌هاست، بنابراین تمامی کشورها تلاش می‌کنند که بهترین‌های خودشان را به میدان بفرستند. به عنوان مثال کشور کره بارها انتخابی بین دانشجویان خود برگزار کرد تا بهترین آنها در این مسابقات حضور داشته باشند. میزبانی این رقابت‌ها در ایتالیاست و با توجه به نزدیکی کشورهای اروپایی، همه آنها در این مسابقات شرکت می‌کنند. رقابت‌های یونیورسیاد 20 امتیاز المپیکی دارد و به همین خاطر همه در تلاش هستند تا با حضور در این مسابقات به امتیاز المپیکی برسند.


سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان در پایان در خصوص وضعیت کیمیا علیزاده اظهار کرد: کیمیا به صورت جدی کار را از دو ماه پیش آغاز کرده است و تمریناتش را پیگیری می‌کند. او برای حضور در تیم ملی مصمم است و از نظر فنی و روحی کاملاً آماده است تا دوباره به میدان بیاید. در این مدت، دوری‌اش از تکواندو باعث شد که تمام خستگی‌هایش برطرف شود و دوباره با تمام قوا برگردد. او یکی از شانس‌های ما در المپیک است و برای رسیدن او به اوج آمادگی همه ما تلاش خواهیم کرد.


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته