تشکیل 8 هزار کانون درونمدرسهای سبب ایجاد نشاط در مدارس شده است
مهرزاد حمیدی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، گفت: در زمینه ایجاد نشاط در مدارس موفق بودیم. نمیگویم که به نقطه مطلوب رسیده و وضعیت مدارسمان خیلی بانشاط شده، بلکه میخواهم بگویم که فعالیتهایمان را با همین رویکرد از چهار، پنج سال پیش آغاز کردیم.
وی اضافه کرد: هرم فعالیتهایمان را در مدارس وارونه کردیم. از پنج سال پیش المپیادهای درونمدرسهای را سامان دادیم زیرا در مراسم افتتاحیه و اختتامیه مسابقات بچهها شاد میشوند و به همین دلیل به بخش مسابقات در مدارس بیشتر توجه کردیم و مسابقات و شادی و نشاط را به درون مدارس کشاندیم؛ هر چند که پیش از این در بعضی مدارس خودجوش این مسابقات انجام میشد اما کمرنگ بود و در این سطح گسترده نبود.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در ادامه افزود: میدانید که کف حیاط مدارس همیشه وجود داشت ولی هیچکس از کف حیاط مدرسه برای جستوخیز و بالا پایین پریدن بهعنوان حیاط پویا با تصاویری که کشیده میشد استفاده نمیکرد اما امروز حیاط مدرسه پویا شده است.
وی اضافه کرد: دانشآموزان در کف حیاط مدارس بالا و پایین میپرند و جستوخیز میکنند؛ در حال حاضر در 8 هزار مدرسه کانون درونمدرسهای ایجاد شده است، بعدازظهرها بچهها میایستند در خود مدرسه با معلم مدرسه کار میکنند و کانون درونمدرسهای شکل میگیرد.
حمیدی تصریح کرد: یکی از اقدامات ما برای ایجاد نشاط در مدارس، ورزش صبحگاهی است. در 35 هزار مدرسه ورزش صبحگاهیشان را اجرا میکنند، با آهنگ هم کار میکنند و از آنجا که تمام فعالیتهای ما درونمدرسهای شده خودبهخود آثار خودش را گذاشته است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش تصریح کرد: باید تلاش شود که بچه مدرسه را مأوای خودشان بداند؛ باید تلاش شود که بچه وقتی که به مدرسه میآید، طول گامش از موقعی که مدرسه را ترک میکند، بلندتر باشد؛ در آن زمان است که میتوانیم بگوییم در زمینه ایجاد نشاط در مدارس کار کردهایم و تلاش کردهایم تحرک و پویایی و نشاط را به مدارس وارد کنیم.
وی اضافه کرد: اثر شاد بودن کودک به درون خانوادهها هم میرود، یعنی پدر و مادر وقتی میبینند بچهاش شاد و خوشحال است و جستوخیز دارد، قطعاً این موضوع تأثیرش را در خانه هم میگذارد و این موضوع مانند زنجیر به هم ارتباط دارد و به هم پیوسته است.
انتهای پیام/4087/
انتهای پیام/