دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1395 - 13:04
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش:

سونامی بیماری‌های غیرواگیر نسل آینده را تهدید می‌کند/ تفکیک سرویس بهداشتی از شیرهای آبخوری در 30 درصد مدارس مناسب نیست

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: بیماری‌های واگیر مانند حصبه، دیفتری و کزاز جای خود را به بیماری‌های غیرواگیر داده است، به گونه‌ای که سونامی بیماری‌های غیرواگیر نسل آینده را تهدید می‌کند.
کد خبر : 117058

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، مهرزاد حمیدی در کارگاه توجیهی دست‌اندرکاران و عوامل اجرایی پروژه ملی مهر سال‌ جاری گفت: حدود 21 درصد دانش‌آموزان چاقند یا اضافه‌وزن دارند که آپارتمان‌نشینی و زندگی شهری این مساله را تشدید می‌کند.


وی افزود: حیاط مدرسه تنها فضای ورزشی در اختیار دانش‌آموزان است که می‌توانند در آن به فعالیت بپردازند. نتایج مطالعات اخیر نشان داده است که فشار خون، پوکی استخوان و دیابت در جوانان شیوع بیشتری پیدا کرده و سن ابتلا به آن رو به کاهش است.


معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه یادآور شد: بیماری‌های واگیر مانند حصبه، دیفتری و کزاز جای خود را به بیماری‌های غیرواگیر داده است، به گونه‌ای که سونامی بیماری‌های غیرواگیر نسل آینده را تهدید می‌کند.


وی با بیان اینکه 35 هزار مربی تربیت‌بدنی در مدارس وجود دارد، گفت: 13 میلیون دانش‌آموز داریم که این 35 هزار نفر مسئول ساماندهی فعالیت‌های آنها هستند. بنابراین داشتن امکانات اولیه از ملزومات فعالیت‌های هدفمند این افراد است.


حمیدی با بیان اینکه باید فعالیت‌های برون‌کلاسی را در دانش‌آموزان افزایش دهیم، گفت: مدیران مدارس باید با خط‌کشی حیاط مدرسه و تهیه امکانات اولیه ورزشی برای آغاز سال تحصیلی آماده باشند.


معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: در تمام مدارس باید اتاق سلامت و بهداشت وجود داشته باشد تا بهداشت دانش‌آموزان افزایش پیدا کند، اما متاسفانه همچنان در 30 درصد مدارس شاهد نزدیک‌ بودن سرویس‌های بهداشتی به شیر ‌آبخوری مدارس هستیم که این مساله در پروژه مهر دیده شده است که امید است نسبت به رفع آن اقدام شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته