دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1394 - 08:53
رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌ و پرورش در گفت‌و‌گو با آنا:

88 درصد دانش‌آموزان اتباع غیرمجاز هم در مدارس ثبت‌نام شدند/ 15 مهر، آخرین فرصت ثبت‌نام

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه تا به امروز 88 درصد از دانش‌آموزان اتباع غیر مجاز توانسته‌اند در مدارس ثبت‌نام کنند، گفت: این دانش‌آموزان پس از 2 ماه از واکسیناسیون تا 15 مهر ماه فرصت ثبت‌نام دارند.
کد خبر : 37457

خلیل‌الله بابالو، رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌ و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه حدود دو هفته از آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع غیر مجاز گذشته است، اظهار کرد: پیش‌بینی ما ثبت‌نام 48 هزار دانش‌آموز اتباع فاقد مدارک مجاز بود که بر اساس گزارشی که چند روز پیش به دست من رسید، از این تعداد قریب به 88 درصد کار ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند.


وی با بیان اینکه هزینه دریافت شده از این دانش‌‌آموزان دقیقا به همان میزانی است که از دانش‌آموزان مجاز اتباع خارجی دریافت می‌کنیم، افزود: البته رقم شهریه‌هایی که از دانش‌آموزان اتباع گرفته می‌شود، در برابر هزینه یک میلیون و 800 هزار تومانی که ما برای هر دانش‌آموز هزینه می‌کنیم بسیار ناچیز است.


بابالو با تاکید بر این موضوع که این دانش‌آموزان 160 هزار تا 320 هزار تومان با توجه به دوره‌هایشان شهریه پرداخت می‌کنند، عنوان کرد: البته شهریه دانش‌اموزان اتباع نسبت به سال گذشته به هیچ وجه افزایش نداشته است.


رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه ما سال گذشته 360 هزار دانش‌آموز اتباع مجاز را تحت پوشش قرار دادیم، اضافه کرد: این تعداد دانش‌آموز پناهنده متعلق به کشورهای مختلف هستند که 330 هزار نفرشان متعلق به خانواده‌های افغان هستند.


وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان اتباع مجاز همانند سایر دانش‌آموزان ایرانی فرصت ثبت‌نامشان به پایان رسیده است، گفت: اما در مورد دانش‌آموزان اتباع غیر مجاز به این دلیل که بحث بهداشتی آن‌ها مد نظر است، بنا بر درخواست وزارت بهداشت که وظیفه واکسیناسیون این دانش‌آموزان را بر عهده دارد، 2 ماه باید از روزی که واکسن به دانش‌آموزان تزریق می‌شود زمان بگذرد تا کار ثبت‌نام آنها انجام شود. به همین منظور برای اینکه این دانش‌آموزان آسیب نبینند ما به آنها تا 15 مهر فرصت ثبت‌نام دادیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته