دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1398 - 11:56
سال 97 صورت گرفت؛

کمک 2.3 میلیارد تومانی کردستانی‌ها به نیازمندان از طریق صدقه

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: مردم نیکوکار این استان سال گذشته 2 میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از طریق صدقه به نیازمندان کمک کردند.
کد خبر : 374346
کردستانی-ها-در-سال-97-چه-مبلغ-صدقه-پرداخت-کردند-و-کجا-هزینه-شد-اینفوگرافی.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از کمیته امداد استان کردستان، هیوا رحیمی با بیان اینکه مردم نیکوکار این استان سال گذشته 2 میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از طریق صدقه به نیازمندان کمک کردند، گفت: جمع‌آوری صدقه توسط این نهاد با هدف کمک به تأمین بخشی از نیازهای مددجویان  صورت می‌گیرد.


وی با بیان اینکه صد درصد صدقه جمع‌آوری شده برای نیازمندان همان محل و شهرستان که پرداخت شده هزینه می‌شود، افزود: بیشترین مبلغ صدقه به مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و به میزان ۵۸ درصد در بخش حمایت و سلامت نیازمندان و در سرفصل‌های جهیزیه و کمک به ازدواج، ارائه خدمات ویژه به سالمندان، پرداخت وام ضروری، کمک موردی، کمک به تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان نیازمند، تأمین لوازم ضروری زندگی و کمک به رفع سوءتغذیه کودکان نیازمند هزینه شده است.


معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان گفت: ۲۱ درصد از صدقه و به مبلغ ۴۶۰ میلیون تومان نیز در بخش مسکن محرومان و برای کمک به ساخت، خرید، تعمیر و تکمیل منازل مسکونی نیازمندان شهری و روستایی هزینه شده است.


رحیمی ادامه داد: در بخش فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، تربیتی، تحصیلی و اردویی مددجویان نیز ۲۴۰ میلیون تومان و به میزان ۱۱ درصد از محل صدقات جمع‌آوری شده در سال ۹۷ هزینه شده است.


معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان گفت: ۱۰ درصد از صدقات مردمی و به مبلغ  ۲۰۰ میلیون تومان نیز از طریق تعامل و همکاری با مؤسسات خیریه برای امور نیازمندان این استان صرف شده است.


وی با بیان اینکه جایگزین کردن و استفاده از روش‌های نوین و الکترونیکی در پرداخت صدقات با هدف تسهیل، تسریع و افزایش امنیت در پرداخت، یکی از برنامه‌های جدید این نهاد است، افزود: پرداخت صدقات از طریق کد #۸۷*۸۸۷۷* و یا شماره‌گیری ۰۹۶۸۸۷۷ از روش‌های الکترونیکی پراخت صدقات از طریق گوشی تلفن همراه است.


انتهای پیام/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته