دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1394 - 14:55

بازدید معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند از مرکز تحقیقات بیولوژی کاربردی ایران

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد واحد پرند با هدف گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی از مرکز تحقیقات بیولوژی کاربردی واحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد بازدید کرد.
کد خبر : 37418

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سعید ذاکر بستان آباد هدف از تاسیس مرکز تحقیقات بیولوژی کاربردی ایران انجام تحقیقات زیست فناوری، بومی‌سازی، گسترش فناوری، تولید مواد بیولوژیک و آموزش محققان و پژوهشگران ارشد در سطح منطقه‌ای و ملی در حوزه زیست فناوری دانست و اظهار کرد: در سه دهه گذشته سیاست دانشگاه مبتنی بر توسعه کمی بود، ولی در دهه چهارم توسعه کیفی اولویت دانشگاه است.


وی درباره راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی واحد پرند از اردیبهشت ماه سال جاری گفت: این مرکز تحقیقات، بر اساس گسترش محصولات ناشی از تحقیقات علمی زیست فناوری، کاربردی و محصول محور بنا شده است که با بهره‌گیری از تولید تکنولوژی نو در زمینه مهندسی علوم زیستی، نیازهای وسیع جامعه و صنعت را در زمینه صنایع غذایی، دارویی، پزشکی و محیط زیست مرتفع می‌کند.


معاون پژوهش و فناوری واحد پرند بیان کرد: مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی بابهره‌گیری از چندین عضو هیات علمی تمام وقت دانشگاه واحد پرند و خرید تجهیزات پیشرفته اعم از دستگاه‌های HPLC،Atomic absorption، Real Time PCR، میکروسانتریفیوِژ، میکروسکوپ، فریزر 80- و...... سعی دارد طرح‌های درآمدزایی را از طریق تولید آنزیم، هورمون، کیت‌های تشخیصی و حسگرهای زیستی، ارائه دهد. همچنین با پذیرش پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری در زمینه زیست فناوری که تولید محور باشند و همچنین پذیرش طرح‌های تحقیقاتی و بودجه‌های برون دانشگاهی، تلاش دارد در راستای تولید و درآمدزایی فعالیت کند. کسب نشان‌های استاندارد 17025 برای آزمایشگاه‌های تحقیقاتی به منظور تبدیل شدن به آزمایشگاه‌های مرجع و دریافت نمونه‌های مورد آنالیز از سازمان‌ها و مراکز برون دانشگاهی از سایر اهداف این مرکز است.


وی در انتها با ذکر محدودیت‌های موجود از جمله: محدودیت در تهیه امکانات و تجهیزات تخصصی مرکز در محدوده زمانی، محدودیت در طرح‌های پژوهشی تولید محور درون دانشگاهی، محدودیت در جذب اعضای هیات علمی پژوهش محور، خاطرنشان کرد: با ایجاد راهکارهای مناسب ذیل می‌توان این محدودیت‌ها را نیز برطرف ساخت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته