دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قاسمی در گفتگو با آنا:

ادعای دریافت سهمیه ایثارگری دانشگاه‌ها به‌صورت غیرقانونی محال است

مدیرکل دفتر مرکزی حراست بنیاد شهید گفت: ادعای دریافت سهمیه ایثارگری دانشگاه‌ها به‌صورت غیرقانونی محال است و طرح این ادعا با هدف کلاهبرداری صورت می‌گیرد.
کد خبر : 374112
سجاد قاسمی.jpg

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، با نزدیک شدن به برگزاری امتحانات سراسری کنکور، والدین برای قبولی فرزندانشان در کنکور و راه‌یابی به دانشگاه دغدغه دارند و در این میان شاید با افرادی که قصد کلاهبرداری و فریب آنان را دارند، مواجه شوند. ادعاهایی مانند گرفتن سهمیه ایثارگری خانواده‌های شاهد و ایثارگر به صورت غیرقانونی برای افراد غیرایثارگر از آن جمله فریب‌کاری‌هایی است که شاید از سوی بعضی از فرصت‌طلبان مطرح شود.


سجاد قاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا درباره سهمیه ایثارگری ورود به دانشگاه گفت: با توجه به اینکه استفاده از سهمیه ایثارگری برای ورود به دانشگاه از ضوابط و قوانین خاصی پیروی می‌کند و در تمام مراحل، نظارت بنیاد شهید و امور ایثارگران را با خود همراه خواهد داشت امکان استفاده غیرقانونی و برای افراد غیرایثارگر به هیچ عنوان وجود ندارد.


وی افزود: اگر هم‌و‌طنان عزیز با افرادی که ادعای دریافت سهمیه ایثارگری ورود به دانشگاه را دارند، روبه‌رو شدند، یقین بدانند دریافت سهمیه ایثارگری ورود به دانشگاه برای افراد غیرایثارگر امکان‌پذیر نیست.


مدیرکل دفتر مرکزی حراست بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: از یک‌سو، جعل و شبیه‌سازی کارت‌های ایثارگری که برای شناسایی خانواده‌های شاهد و ایثارگران صادر شده‌ است و از نشان‌های امنیتی متعددی برخوردار است، امکان‌پذیر نیست. از سوی دیگر، استفاده از این سهمیه مستلزم ارتباط‌های سیستمی بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان سنجش و آموزش عالی کشور است. در زمان ثبت‌نام و استفاده از سهمیه‌های ایثارگری ثبت کد رهگیری یکی دیگر از شاخص‌های ثبت‌نام خواهد بود.


وی تأکید کرد: از عموم شهروندان درخواست می‌شود، در راستای جلوگیری از این‌گونه اقدامات غیرقانونی در صورت برخورد با افراد یا مؤسساتی که مواردی از این دست را مطرح می‌کنند بلافاصله موضوع را از طریق شماره‌های تماس 02183232371 و 02183232374 به مرکز حراست بنیاد شهید و امور ایثارگران اطلاع‌رسانی کنند.


انتهای پیام/4072/4100/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته