دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1398 - 08:00
ملک‌محمدی در گفتگو با آنا:

به پسر رئیس فدراسیون کم‌لطفی نکنید/ رضایت از نتایج اهداف پروازی

دبیر فدراسیون تیراندازی گفت: امیرعلی دادگر توانایی‌ فراوانی دارد و ممارست زیادی در اردوی تیم ملی کشید اما برخی منتقدان و حذف‌شدگان به او کم‌لطفی می‌کنند.
کد خبر : 374046
98-01-c36-2972.jpg

ملک‌محمدی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره عملکرد تیم اهداف پروازی در رقابت‌های جهانی امارات گفت: این مسابقات در سطح بالایی برگزار شد و همه حریفان قدرتمند در این مسابقه حضور داشتند. تیم اهداف پروازی ما هم با توجه به نتایجی که کسب کرد، عملکرد رضایت‌بخشی داشت، البته تیم ما باید بیشتر تلاش کند اما با این‌حال با توجه به وضعیت و شرایط موجود، نتایج قابل قبول بود.


دبیر فدراسیون تیراندازی در پاسخ به این سؤال که بهترین رتبه ایران در این رقابت‌ها چهل و یکمی بوده است و این رتبه نشان  از عملکرد قابل قبول نیست،‌عنوان کرد: روند رشته اهداف پروازی کُند پیش می‌رود. به این رشته سال‌هاست توجه نکردند. نتایجی که ملی‌پوشان در این رقابت‌ها به دست آوردند و رکوردهایی که ثبت‌ کردند نشان از پیشرفت آنهاست و به مرور در آینده روند بهتری پیش‌رو خواهند داشت.


ملک محمدی در پاسخ به این سؤال که به‌جای آنها بهتر نبود ملی‌پوشان تفنگ و تپانچه به صورت کامل عزام می‌شدند،‌گفت: رشته اهداف پروازی یکی از رشته‌های تیراندازی است و ما به این رشته توجه خاص و ویژه‌ای نداشتیم که هم‌اکنون همه به آن منتقد هستند. این تیم با حداقل‌ها اعزام شده است و مانند مابقی رشته‌ها باید در مسابقات کسب سهمیه شرکت کند. اگر تیم تفنگ ما یا تیم تپانچه هر کدام چندین مربی دارند، تیم اهداف پروازی تنها یک مربی دارد، بنابراین آن‌طور نبوده که ما بگوییم به این تیم اهمیت ویژه‌ای می‌دهیم و سایر رشته‌ها از نظر ما کم‌اهمیت تلقی می‌شوند. ضمن اینکه تیم تفنگ در اولویت ما قرار دارد و بعد از آن به تیم تپانچه توجه ویژه‌ای داریم و از آنها انتظار کسب سهمیه المپیک را داریم.


ملک‌محمدی در خصوص حذف ملی‌پوشان تفنگ و تپانچه از مسابقات جام جهانی چین که گزینشی المپیک هم محسوب می‌شود، اظهار کرد: ما هیچ ملی‌پوشی را حذف نکردیم بلکه نفراتی از اعزام به رقابت‌های کسب سهمیه خط خوردند که همگی با نظر مربیان بوده است. درواقع با توجه به اینکه مسابقات هزینه بسیار بالایی دارد، نفراتی که مربیان تشخیص داده‌اند که شانس کسب سهمیه دارند اعزام خواهند شد. ما هیچ زمانی در فدراسیون کسی را به تیم ملی اضافه یا حذف نمی‌کنیم بلکه همگی بر اساس نظر مربیان انتخاب می‌شوند. رشته اهداف پروازی سال‌هاست مورد توجه قرار نگرفته است و حالا که ما کمی به آن توجه می‌کنیم، از نظر دیگران عجیب به‌نظر می‌رسد.


دبیر فدراسیون تیراندازی در پاسخ به این سؤال که توجه فدراسیون به رشته اهداف پروازی به‌خاطر حضور پسر رئیس فدراسیون در این رشته است، اظهار کرد: این نقد اصلاً منصفانه نیست. امیرعلی دادگر صرف‌نظر از نام خانوادگی‌اش در یک فراخوان عمومی مورد توجه مربیان قرار گرفته است. او در مسابقات و رکوردگیری‌هایی که در داخل کشور برگزار شد، چندین مرتبه توانست رکورد بالاتری نسبت به دیگر ورزشکاران ثبت کند. او توانست چندین ماه با هزینه شخصی تمرین کند و خودش را به اردوی تیم ملی برساند. تمام اسناد و مدارکی که او به‌صورت شخصی از جیبش هزینه کرده است، موجود است. متأسفانه حضور او در اردوی تیم ملی باعث ناراحتی حذف‌شدگان شده است و به‌همین‌خاطر این مسائل را مطرح می‌کنند. من از شما می‌خواهم که نسبت به امیرعلی دادگر به این خاطر که پسر رئیس فدراسیون است کم‌لطفی نکنید.


ملک‌محمدی در مورد حذف اردوی تدارکاتی تیم‌های تفنگ و تپانچه در آستانه رقابت‌های جهانی چین اظهار کرد: حذف شدن این اردو به هیچ‌عنوان به مسائل مالی مربوط نمی‌شد. در جلساتی که با مربیان تیم‌ها داشتیم، آنها خودشان به این نتیجه رسیدند که به‌جای اردوی دورتموند چند روزی به چین بروند. حتی ملی‌پوشان قرار است از ایران مهمات ببرند تا اگر در چین به آنها تجهیزات داده نشد، بتوانند تمرینات خود را پیگیری کنند.


وی در مورد تهیه مهمات و برطرف شدن مشکل فشنگ در اردوی تیم ملی گفت: ما همه تلاش‌مان را به‌کار می‌گیریم تا بتوانیم مهمات را برای ملی‌پوشان فراهم کنیم. در این خصوص با وزارت دفاع و پشتیبانی هم صحبت کردیم تا بتوانیم تجهیزات خود را ارتقا دهیم. گاهی وقت‌ها می‌بینم که برخی انتقاد می‌کنند که در تیم ملی به‌دلیل نبود فشنگ و مهمات، تمرینات به‌صورت خشک پیگیری می‌شود، در صورتی که این نوع تمرینات کاملاً حرفه‌ای و فنی است و مربیان برای اینکه تصویرسازی ذهنی ملی‌پوشان را افزایش دهند، تمرینات خشک را برای آنها در نظر می‌گیرند. من در رشته‌های دیگر مثل بوکس هم دیده‌ام که این کار انجام می‌شود و بوکسور روبه‌روی دیوار و بدون تجهیزات کار می‌کند. این مسائل در ورزش حرفه‌ای طبیعی هست و نباید به آن خرده گرفت.


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته