دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1398 - 10:39
معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر:

ایجاد رشته‌های بین‌رشته‌ای در دوره کارشناسی بودجه زیادی می‌خواهد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرکبیر گفت: ایجاد رشته‌های بین‌رشته‌ای در دوره کارشناسی بودجه زیادی می‌خواهد.
کد خبر : 373973

دکتر سيدمحمدحسین کريميان در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره ایجاد رشته‌های بین‌رشته‌ای اظهار کرد: سال گذشته برای ایجاد 10 رشته جدید درخواست دادیم. ولی به‌ دلیل مشکلات فنی سامانه ثبت‌ رشته در وزارت علوم هنوز نتوانستیم مجوزهای جدید را دریافت کنیم.


وی افزود: تأکید بر رشته‌های بین‌رشته‌ای در مقطع کارشناسی ارشد است  و در دوره دکتری امکان ایجاد رشته‌های بین‌رشته‌ای کم است.


معاون آموزشی و تحصيلات تکميلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره ایجاد رشته‌های بین‌رشته‌ای در مقطع کارشناسی تصریح کرد: در دوره کارشناسی هم می‌توان رشته‌های بین‌رشته‌ای ایجاد کرد اما کمی سخت است چراکه دوره کارشناسی 140 واحد دارد. در کارشناسی ارشد کمی مانور دادن راحت‌تر است. برای ایجاد رشته‌های بین‌رشته‌ای در دوره کارشناسی باید امکانات وسیعی فراهم شود ولی در دوره کارشناسی ارشد امکانات کمتری نیاز است.


کریمیان بیان کرد: رشته‌های بین‌رشته‌ای در دوره کارشناسی ارشد به آزمایشگاه‌های آموزشی کمتری نیاز دارد و با بودجه کمتری می‌توان امکانات را فراهم کرد. اما در دروه کارشناسی باید تجهیزات آزمایشگاهی بیشتری ایجاد شود و بودجه بیشتری اختصاص یابد. با وجود مشکلات بودجه‌ای دانشگاه‌ها امکان کمتری برای ایجاد رشته‌های بین‌رشته‌ای در دوره کارشناسی وجود دارد. 


وی در پاسخ به اینکه برخی معتقدند که رشته‌های بین‌رشته‌ای باید در کارشناسی ایجاد شود تا دانشجویان فرصت بیشتری برای مطالعه دروس اساسی داشته باشند، بیان کرد: دوره کارشناسی ارشد هم به مدت دو سال فرصت خوبی است و دانشجویان در ارائه تحقیق‌ها و پایان‌نامه‌های خود فرصت خوبی برای فراگرفتن مطالب پایه دارند.


انتهای پیام/4107/4040/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته