دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دهواری در گفتگو با آنا:

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی چابهار در 46 رشته فعال است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی چابهار گفت: این دانشگاه در 46 رشته‌‌مقطع دانشجو تربیت می‌کند و تنها مرکز تحقیقات آب‌های آزاد ایران در آن فعال است.
کد خبر : 356368
1544342.jpg

بهزاد دهواری در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل چابهار از سال 1382 در دو رشته کاردانی کامپیوتر و حسابداری در یک ساختمان استیجاری راه‌اندازی و فعال شد و اکنون حدود 15 سال از فعالیت آن می‌گذرد.


وی افزود: با استقبال دانشجویان از این دانشگاه، ابتدای دهه 90 ساختمان مجهزی از منطقه آزاد خریداری و دانشجوبان در آن متمرکز شدند؛ علاوه بر این با توجه به گستردگی شهرستان چابهار در شهرهای کنارک، پلان، نگور، راسک و پیشین، ساختمان‌های آموزشی زیر پوشش دانشگاه آزاد اسلامی چابهار فعال هستند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چابهار خاطرنشان کرد: با‌ توجه به‌ وضعیت اقتصادی که بر کشور حاکم است، این ساختمان‌ها توسط مردم راه‌اندازی و تجهیز شده و در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی چابهار قرارگرفته و اکنون این دانشگاه با داشتن 38 رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی، 6 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دو رشته در مقطع دکتری در حال آموزش دانشجویان است.


دهواری با بیان اینکه چابهار شهری دانشگاهی است، اضافه کرد: دانشگاه‌های علمی کاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی چابهار، دانشگاه علوم و فنون دریایی و دانشگاه بین‌الملل وابسته به منطقه آزاد چابهار در این شهر فعال هستند.


وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی چابهار، نیمسال نخست 4 هزار و 321 دانشجو داشته و اکنون نیز در حال ثبت‌نام در نیمسال دوم هستیم و با توجه به‌ پیش‌بینی‌ها امیدوارم تعداد دانشجویان در ابتدای مهر 98 به 5 هزار نفر برسد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چابهار متذکر شد: این دانشگاه با سابقه‌ای که دارد در تعداد دانشجو از دانشگاه‌های فعال است؛ به‌طوری‌ که سه برابر بیشتر از دانشگاه دریانوردی دانشجو دارد.


دهواری تشریح کرد: تنها مرکز تحقیقات آب‌های آزاد ایران در این واحد دانشگاهی فعالیت دارد و در این خصوص قراردادهایی با سازمان‌های برون‌دانشگاهی داریم؛ به‌طوری‌ که خیلی از فعالیت‌های پژوهشی مرکز تحقیقات آب‌های آزاد ایران توسط دانشگاه آزاد چابهار انجام می‌شود.


وی توضیح داد: پنج مرکز فناور در مرکز رشد دانشگاه آزاد واحد بین‌المللی چابهار فعال است و در این مراکز فعالیت‌های پژوهشی مختلفی ازجمله تبدیل جلبک دریایی به ترشی و نمک غنی‌شده دریایی انجام‌ شده که مصرف نمک تولیدشده به افراد دارای فشار خون بالا توصیه می‌شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چابهار با بیان اشتیاق مردم منطقه در گسترش تحصیلات آکادمیک افزود: علاوه بر ساختمان‌هایی که توسط مردم به دانشگاه داده‌ شده، مردم شهر پیشین یک خودرو به دانشگاه اهدا کردند و به‌طور کلی سال گذشته در قالب کمک‌های مردمی حدود 900 میلیون تومان جمع‌آوری و در اختیار دانشگاه آزاد قرار گرفته است.


دهواری، درآمدهای غیرشهریه‌ای این دانشگاه را قابل‌قبول عنوان کرد و توضیح داد: با برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی، اجاره سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه و سایر خدماتی که انجام داده‌ایم حدود 788 میلیون تومان درآمد غیرشهریه‌ای داشته‌ایم.


وی با قدردانی از تصمیم دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی برای تخفیف به دانشجویان مناطق محروم تأکید کرد: بعضی از دانشجویان این دانشگاه، جاشو (کسی که در کشتی کار می‌کند) هستند و با این تصمیم مسیر تحصیل برای آنها هموار شده که بنده از آنان قدردانی و تشکر می‌کنم.


انتهای پیام/4078/4117/4062/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته