شیخی: ظرفیت بازار داخلی را با کالاهای خارجی پر نکنید
عبدالمجید شیخی در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصاد کلان و بودجه گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با تأکید بر حمایت از کالای داخلی برای رونق تولید، اظهار کرد: ظرفیت بازار کشور 80 میلیونی نامحدود نیست. اگر ظرفیت بازار داخلی با کالای خارجی پر شود، عملاً جایی برای کالا و خدمات داخلی باقی نمیماند.
وی با اشاره به واردات بیرویه افزود: در بازار جنس ایرانی کمیاب و کالای خارجی فراوان است که این نتیجه سیاستگذاریهای غلط این دولت است.
حمایت همهجانبه از ایجاد کسبوکارهای جدید است
این کارشناس اقتصادی بازنگری در سیاستهای داخلی و خارجی را ضروری دانست و گفت: مسئله مهم دیگر حمایت همهجانبه از ایجاد کسبوکارهای جدید است که این حمایت باید از ابتدای تشکیل این کسبوکارها و شامل حمایتهای فنی، اعتباری، بازاریابی و حمایتهای اصلاح نظام و روش تولید و تقویت بنیه رقابت در بازار است.
شیخی تصریح کرد: دولت به عنوان مادر اقتصاد کشور، بچه خود را نه تر و خشک میکند، نه شیر میدهد؛ درحالیکه تا وقتیکه بچه بتواند راه برود باید از حمایتهای والدین برخوردار شود.
وزارتخانهها باید در نقش پرورشدهنده تشکلهای اقتصادی باشند
عضو هیئتعلمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال گفت: دولت باید تشکلهای اقتصادی را ایجاد کند و این تشکلها را از همان زمان تولد، حمایت و تقویت کند تا به بلوغ و باروری اقتصادی برسد و سپس رها کند. وزارتخانهها باید در نقش مادر و پرورشدهنده تشکلهای اقتصادی باشند؛ پرورش یعنی حمایتهای همهجانبهای که والدین از فرزند دارند.
وی با اشاره به قوانین خوبی که در وزارتخانههای اقتصادی وجود دارد و به مرحله اجرا نمیرسد، خاطرنشان کرد: سرمایهگذار و کارآفرین پس از ایجاد کسبوکار خود تا حد امکان از سازمانهای مختلف ازجمله مالیات و بروکراسی اداری فرار میکند و تا وقتیکه مجبور نشود به آنها مراجعه نمیکند.
انتهای پیام/4092/4083/پ
انتهای پیام/