دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با تائید شورای اقتصاد؛

تأمین اعتبار پروژه‎های نگهداشت توان تولید نفت مجوز گرفت

تأمین اعتبار مالی پروژه‌های نگهداشت توان تولید 29 میدان نفتی مشخص و مجوزهای لازم از هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران و شورای اقتصاد اخذشده است.
کد خبر : 342867
تولید نفت.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از شرکت ملی نفت ایران، با توجه به رويكرد جديد این شركت در تأمین منابع مالي طرح‌ها و پروژه‌هاي نگهداشت توان توليد از محل منابع غیر داخلي (به دليل محدوديت منابع اعتباري)، اجراي پروژه‌هاي نگهداشت توان توليد نفت ۲٩ مخزن/ ميدان نفتي مربوط به شرکت‌های ملي مناطق نفت‌خیز جنوب، نفت فلات قاره ايران و نفت مناطق مركزي ايران به روش EPDF/EPCF مشخص و نسبت به اخذ مجوزهاي لازم از هيأت مديره شركت ملي نفت ايران و شوراي اقتصاد اقدام شده است.


به گزارش معاونت بررسي، امكان‌سنجي اقتصادي و مالي طرح‌های برنامه‌ریزی تلفیقی، هم‌اکنون مراحل انعقاد قرارداد تعدادي از این میدان‌های نفتی در شرف انجام است و مابقي پروژه‌ها نیز مراحل تشريفات مناقصه را طي می‌کنند.


بسته دوم سرمایه‌گذاری در پروژه‌هاي نگهداشت توان توليد مربوط به ساير میدان‌ها نیز ازنظر فني و اقتصادي در چارچوب ماده (١۲) قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذير و ارتقا نظام مالي كشور از سوی مديريت برنامه‌ریزی تلفيقي در مرحله بررسي كليات و جمع‌آوري اطلاعات از شركت‌هاي تابعه است.


از مزاياي سرمایه‌گذاری به روش EPDF/EPCF می‌توان به تأمین منابع مالي تعهدات بازپرداخت هزينه طرح‌ها و پروژه‌هاي نگهداشت توان توليد نفت از محل عوايد میدان‌ها، مشاركت بيشتر شركت‌هاي داخلي، به‌کارگیری نيروي كار ايراني، استفاده حداكثري از ظرفيت ساخت داخلی و شفافيت در سودآوري فعالیت‌ها اشاره کرد. به‌کارگیری اين روش در صورت اجرا و نظارت صحيح، در نظم بخشيدن و افزايش بهره‌وری فعالیت‌های توليدي شركت ملي نفت ايران نقش اساسي خواهد داشت.


انتهای پیام/4094/4083/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته