دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1398 - 12:52
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

علت رکورد تاریخی امروز شاخص بورس/ خوش‌بینی از آینده بازار

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به خوش‌بینی از آینده بورس، گفت: آینده مثبت اقتصاد جهانی، سودآوری و ارزش جایگزینی شرکت‌ها سبب روند روبه‌رشد شاخص کل بورس شد.
کد خبر : 373738

حمید میرمعینی در گفتگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی آنا، درباره افزایش پنج هزار و 700 واحدی شاخص بورس تهران گفت: با توجه به بازدهی پایین سال گذشته بازار سرمایه نسبت به دیگر بازارها به علت ریسک‌ها و نگرانی‌هایی که در بازار و اقتصاد کشور نسبت به گزارش عملکرد ۶ ماهه دوم شرکت‌ها وجود داشت سهامداران در سال گذشته محتاطانه و محافظه‌کارانه اقدام به معامله می‌کردند.


وی ادامه داد: با پایان سال مالی 97 و ارائه گزارش عملکرد مثبت 6 ماهه دوم شرکت‌های بورسی که فراتر از انتظارات سرمایه‌گذاران بود در دو هفته اول کاری سال 98 شرایط مثبتی را در بازار سرمایه رقم زد.


کارشناس بازار سرمایه با اشاره به خبرهای خوب مبنی بر آزادسازی نرخ ارز در سامانه نیما برای شرکت‌های صادراتی تصریح کرد: خبر آزادسازی نرخ ارز برای صادرکنندگان بسیار مثبت ارزیابی‌شده و سبب بالا رفتن سودآوری آن‌ها می‌شود.


میرمعینی افزود: بسیاری از صنایع با محاسبه ارزش جایگزینی به قیمت‌های روز ارزش قابل‌توجهی پیدا می‌کنند که این امر سبب شده است دارایی شرکت‌های بیشتر از قبل ارزشمند شوند.


وی ادامه با اشاره به وضعیت مناسب قیمت‌های جهانی داد: قیمت‌های جهانی در بازارهای جهانی به افزایش شاخص بورس تهران کمک کرد درحالی‌که انتظار می‌رفت قیمت‌ها کاهش پیدا کنند اما شاهد افزایش قیمت‌ها بودیم.


کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه درمجموع خوش‌بینی مطلوبی به اتفاقات اخیر وجود دارد، گفت: خوش‌بینی از آینده اقتصاد جهانی و سودآوری و ارزش جایگزینی شرکت‌های داخلی سبب ایجاد فضای مطلوب و خوش‌بینی در بازار سرمایه شده است که امیدواریم ادامه دارد باشد.


انتهای پیام/4092/4083/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته