دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1394 - 11:44
در گفت‌وگو با آنا

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال: ایجنت ریوالدو 80 هزار دلار را به جیب زد/ افشارزاده مخالف حضور کرار در استقلال بود

مسعود معینی‌گفت : قرار نبود قرار داد جاسم‌کرار تمدید شود اما کمیته نقل و انتقالات باشگاه با نظر پرویز مظلومی و پورحیدری این کار را انجام داد.
کد خبر : 37364

عضو هیات مدیر ه باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا ضمن بیان این مطلب درباره ادامه پیدا کردن حاشیه‌های کرار گفت:«کرار مشکلات حاشیه‌ای زیادی دارد. همان ابتدای فصل هم قصد نداشتیم با این بازیکن قرارداد امضا کنیم. حتی افشارزاده هم مخالف حضور او در استقلال بود. اما کمیته نقل و انتقالات باشگاه استقلال با نظر آقایان پورحیدری و مظلومی با این بازیکن قرارداد امضا کرد. در چند بازی ابتدایی فصل هم شاهد بودیم که بازیکنان جوان استقلال عملکرد به مراتب بهتری نسبت به کرار داشتند. مطمئن باشید کرار تغییرپذیر نیست. وی مشکلاتی دارد که نمی تواند با فراغ بال به بازی بپردازد.»


معینی در پاسخ به این سوال که چرا مظلومی اجازه جدایی کرار از استقلال را نمی دهد؟عنوان کرد:«مظلومی عنصری از باشگاه استقلال است. وی که صاحب تیم نیست. استقلال باشگاهی است که هیات مدیره و مدیرعامل دارد. خوشبختانه در محافل ورزشی هم این طور جا افتاده که این باشگاه تا حدودی دارای یک ثبات نسبی است. استقلال یک باشگاه است و تصمیماتی که در مورد باشگاه گرفته می شود باید در هیات مدیره گرفته شود.








در مورد هلمکه خاطرم است که تمام آزمایشات این بازیکن نشان می داد که وی سالم است. اما به یکباره یک جواب آزمایش به باشگاه رسید مبنی بر این که این بازیکن مصدوم است. به نظر من این آزمایش ساختگی بود. من دکترای فیزیولوژی دارم در این زمینه اطلاعاتی دارم.چطور ممکن است در عرض یک هفته یک کیست در زانوی یک بازیکن به وجود بیاید

من و همکارانم در هیات مدیره و همچنین آقای افشارزاده به این نتیجه رسیدیم که حضور کرار به مصلحت استقلال نیست. ما آینده را می‌دیدیم. کرار ناآماده نمی‌تواند در یک لحظه به یک بازیکن آماده تبدیل شود. من چند بار هم اعلام کردم که کرار، دندان پوسیده‌ای است که باید کشیده شود. حتی این جمله را به مظلومی هم گفتم. متاسفانه خود مظلومی و پورحیدری هم می‌دانند که کرار باز هم حاشیه‌ساز خواهد شد اما این که چرا باز هم از وی حمایت می کنند را باید از خودشان پرسید. نباید با این مسئله احساسی برخورد کنند و بگویند که چون کرار زن و بچه دارد نباید وی را اخراج کنیم.»


عضو هیات مدیر ه باشگاه استقلال با اشاره به اینکه مصدومیت کرار باورکردنی نبود، یادآور شد:«به اظهارنظرهای کمیته پزشکی باشگاه نباید اعتنا کرد. خاطرم است در مورد هلمکه تمام آزمایش‌های این بازیکن نشان می‌داد که وی سالم است اما به یکباره یک جواب آزمایش به باشگاه رسید مبنی بر این که این بازیکن مصدوم است. به نظر من این آزمایش ساختگی بود. من دکتری فیزیولوژی و در این زمینه اطلاعاتی دارم. چطور ممکن است در عرض یک هفته یک کیست در زانوی یک بازیکن به وجود بیاید؟متاسفانه اعضای کمیته پزشکی باشگاه به یکسری افراد وابسته هستند. درباره کرار هم مطمئن هستم که وی مصدوم نبود. چطور امکان دارد دنده یک بازیکن دچار شکستگی شود، اما بعد از دو روز عنوان شود که این بازیکن خوب شده است؟»


وی در پاسخ به این سوال که چرا در این چند سال اخیر باشگاه استقلال در جذب بازیکنان خارجی عمدتا ناموفق بوده است؟گفت:«من کاملا با نظر شما موافق هستم.زمانی که فیلم بازی‌های ریوالدو و پروبجیچ را دیدم تنها از نظر فنی آنها را تایید کردم. به عوامل دیگری کاری ندارم. اما این دو بازیکن در شرایطی بودند که قرار بود به زودی پدر شوند. به تازگی نیز فرزندان ریوالدو و پروبجیچ به دنیا آمده‌اند. این مسائل در عملکرد این دو بازیکن خیلی موثر است و باید از قبل در نظر گرفته می‌شد اما متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاد. زمانی که یک بازیکن خارجی را جذب می‌کنیم باید فکر مسکن و سایر امکانات آنها باشیم. »


معینی درباره 80 هزار دلاری که به ریوالدو پرداخت شده است گفت:«بحث ما در باشگاه استقلال همین 80 هزار دلار است. این طور که من شنیدم این 80 هزار دلار را ایجنت ریوالدو که این بازیکن را به ایران آورده دریافت کرده و رفته است. این بازیکن هم اکنون بدون پول مانده است. متاسفانه این پول باید به حساب بازیکن ریخته می‌شد، ما کاری به ایجنت او نباید داشته باشیم. این مسئله بودار است و باید آن را پیگیری کنیم. برای من جای سوال دارد که چرا چنین مشکلاتی در باشگاه‌هایی نظیر فولاد و سپاهان نمی افتد؟»


عضو هیات مدیر ه باشگاه استقلال با اشاره به اینکه غیبت مربیان استقلال در تمرینات بدون اجازه باشگاه بوده است، اظهار کرد:«این مربیان عنوان کرده اند که غیبتشان در تمرینات استقلال با هماهنگی سرمربی تیم بوده است. اما استقلال یک باشگاه است و اگر می‌خواستند به مرخصی بروند باید با هماهنگی مسئولان باشگاه صورت می گرفت.»


معینی ادامه داد:«اظهارنظرهای متعدد مسئولان باشگاه استقلال به یک معضل تبدیل شده است. در آیین‌نامه باشگاه وظایف هر کس مشخص شده است. اگر هر مسئولی به وظابف خودش آشنا باشد این مشکل به وجود نمی آید.»


وی در پایان صحبت‌هاش درباره مسابقه تیم ملی کشورمان در مقابل هند نیز خاطرنشان کرد:«در حال حاضر شرایط تیم ملی امیدوار کننده است. کی روش مخلوطی ار بازیکنان جوان و باتجربه را در تیم ملی به کار گرفته است. ایران در بازی مقابل گوام با تاکتیکی هجومی به میدان رفت. پیش‌بینی می‌کنم در بازی مقابل هند نیز تیم ایران با این تاکتیک به میدان برود. من این تغییرات را به فال نیک می گیرم.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته