دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 دی 1398 - 19:48
سردار حسینی مطرح کرد؛

افزایش ایمنی ترافیکی با دستگاه شبیه‌ساز رانندگی

رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: دستگاه شبیه‌ساز رانندگی می‌تواند در جهت ارتقای ایمنی ترافیک کمک شایانی کند.
کد خبر : 373582
66.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سردار سیدتیمور حسینی در مراسم رونمایی از سامانه شبیه‌ساز رانندگی که عصر امروز در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه شبیه‌ساز رانندگی می‌تواند در جهت ارتقای ایمنی ترافیک کمک شایانی کند و اساساً ITS وظیفه عمده‌ای در کشور به عهده دارد که مهم‌ترین آن ایجاد بستر قوی برای مدیریت و پایش سیستم حمل و نقل درون شهری است.


وی افزود: توانایی ایجاد ساز و کار برای جبران خطاهای انسانی از دیگر نکات مثبت است که از جمله آن‌ها می‌توانیم به سیستم‌های هوشمندسازی خودرو و ابزارهای کنترل اشاره کنیم. شخصی که قرار است در آینده کنترل یک وسیله نقلیه بزرگ را برعهده داشته باشد به راحتی می‌تواند با این آموزش‌ها درک بهتری از خطر و آسیب‌های حوزه ترافیکی داشته باشد.


رئیس پلیس راه راهور ناجا خاطرنشان کرد: این طرح در قالب یک دستورالعمل داخلی از طرف شرکت اتوبوسرانی به رانندگان ابلاغ می‌شود و از نظر پلیس هیچ الزامی وجود ندارد که رانندگان ناوگان‌‌های عمومی سنگین لازم باشد این دوره آموزشی را بگذرانند؛ اما از نظر شرکت اتوبوسرانی تمام رانندگان باید در این دوره شرکت کنند.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته