دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 دی 1398 - 18:55
مجری طرح شبیه‌ساز رانندگی:

تعداد ۱۵۰ نفر از رانندگان اتوبوس تهران توسط دانشگاه خواجه نصیر آموزش دیده‌اند

مجری طرح شبیه‌ساز رانندگی گفت: تعداد ۱۵۰ نفر از رانندگان اتوبوس تهران توسط دانشگاه خواجه نصیر آموزش دیده‌اند.
کد خبر : 463818
77.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، علی نحوی در مراسم رونمایی از سامانه شبیه‌ساز رانندگی که عصر امروز در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد، اظهار کرد: بعد از برگزار کردن چند دوره پایلوت، ۱۵۰ راننده اتوبوس توانسته‌اند که تحت آموزش قرار بگیرند. رانندگان با گذراندن دوره‌های صلاحیت سنجی، آموزش‌های مهمی را دریافت می‌کنند. البته با سه سال تأخیر، بومی‌سازی این محصول را برای رانندگان تهران تهیه کردیم.


وی افزود: استانداردی را برای بحث آموزشی این محصول به سازمان استاندارد ارائه کرده‌ و رانندگان ۲۵ ساعت تحت آموزش قرار می‌گیرند و در مواردی مانند رانندگی تدافعی، سلامت شغلی، علائم رانندگی و موضوعات مرتبط با اعتیاد، سلامت تن و افزایش منزلت شغلی و خستگی و خواب آلودگی به یادگیری علم و دانش روی می‌آورند.


مجری طرح شبیه ساز رانندگی با اشاره به اینکه بسیاری از رانندگان نمی‌دانند که خستگی چقدر می‌تواند خطرناک باشد، اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده تعداد زیادی درس روانشناسی نیز به مجموعه دروس این رانندگان اضافه کرده‌ایم. همچنین چهار درس مدیریت خشم را به آن‌ها آموختیم.


نحوی گفت: در این طرح یک نقطه بحثی وجود دارد که پنج سال پایش انجام نشده است؛ در صورتی که باید این امر صورت می‌گرفت. امیدواریم این قسمت نیز به طرح افزوده شود.
وی خاطرنشان کرد: با تعداد زیادی از دانشگاه‌ها ارتباط برقرار کرده‌ایم. سنجش خودکار سوء مصرف مواد محرک با دقت خوبی در شبیه‌ساز انجام خواهد شد و رونمایی از این طرح را اسفندماه خواهیم داشت.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته