دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 فروردين 1398 - 18:04
صفاری‌نطنزی خبرداد:

بررسی طرح مقابله با اقدامات آمریکا در کمیسیون امنیت ملی مجلس

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح مقابله با اقدامات آمریکا در تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد.
کد خبر : 373554

مرتضی صفاری‌نطنزی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه بررسی طرح مقابله با اقدامات آمریکا در دستور کار کمیسیون بود، گفت: مسئولانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع مهمان اعضای کمیسیون بودند.


وی افزود: طرحی که دو فوریت آن روز گذشته در مجلس تصویب شد، بررسی و به تصویب اعضا رسید.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سپاه پاسداران مطابق اصل 150 قانون اساسی از ارکان حاکمیتی و دفاعی ایران شناخته می‌شود و تروریست خواندن آن خلاف موازین بین‌المللی است، تصریح کرد: در این قانون نیروهای فرماندهی مرکز آمریکا در منطقه غرب آسیا (سنتکام) و سازمان‌ها و نهادهایی که تحت اختیار این فرماندهی علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام می‌کنند، تروریست اعلام شدند.


وی تأکید کرد: با تصویب این قانون هرگونه کمک مالی، فنی، آموزشی، خدماتی، تدارکاتی و... به این نیروها همکاری با تروریسم به حساب می‌آید و مرتکبان به مجازات مقرر در ماده 508 قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شوند.


نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بند یک این طرح تصریح شده است که دولت جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر اساس تدابیر فرماندهی معظم کل قوا، در برابر اقدامات تروریستی نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای تروریستی که منافع جمهوری اسلامی ایران را خطر می‌اندازند، اقدامات متقابل و قاطع به عمل می‌آورند.


به گفته وی همچنین به موجب این قانون دولت جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با استفاده ظرفیت‌های حقوقی و سیاسی و دیپلماتیک، بهره‌مندی نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای تروریستی موضوع این قانون را از تأسیسات، تجهیزات، منابع مالی و دیگر کمک‌های احتمالی کشورهای منطقه به حداقل برساند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: ادامه بررسی و نتیجه‌گیری در مورد این طرح قانونی به فردا موکول شد.


انتهای پیام/4122/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب