دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1398 - 10:59
رئیس جمعیت هلال احمر:

میزان کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان از زلزله کرمانشاه‌ بیشتر شد

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: میزان کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان از کمک‌های زلزله کرمانشاه عبور کرد و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان کمک نقدی جمع‌آوری شد.
کد خبر : 373042
_MID0224.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی اصغر پیوندی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص اقدامات سازمان هلال احمر در استان‌های سیل‌زده گفت: میزان کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان از کمک‌های زلزله کرمانشاه عبور کرد و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان کمک نقدی و ۳۰ میلیارد تومان کمک غیرنقدی از سوی مردم  جمع‌آوری شد.


وی افزود: در زلزله کرمانشاه مردم ۶۳ میلیارد تومان کمک نقدی کردند ولی در سیل اخیر میزان کمک‌های مردمی به ۱۰۰ میلیارد  تومان رسید. بر همین اساس تمامی کمک‌ها  بین آسیب‌دیدگان توزیع می‌شود؛ هر چند امیدواریم این کمک‌ها  پس از سیل نیز  افزایش پیدا کند تا بر اساس میزان خسارت‌ها این کمک‌ها بین مردم سیل‌زده  تقسیم کنیم.


رئیس جمعیت هلال احمر عنوان کرد: بر اساس گزارش پزشک قانونی ۷۰ نفر در این سیل جان خود را از دست دادند و قرار است از طرف جمعیت هلال احمر مبلغ ۱۰ میلیون تومان به خانواده‌های آنها پرداخت کنیم تا گوشه‌ای از آلام آن‌ها را کاهش دهیم.


 پیوندی خاطرنشان کرد: میزان خسارات کلی به‌زودی  برآورد می‌شود و آن را اعلام خواهیم کرد تا بتوانیم با کمک مردم و رسانه‌ها و سیستم‌های نظارتی  مبالغ جمع‌آوری شده را به سیل‌زدگان تقدیم کنیم و امیدواریم هر چه زودتر  زندگی این عزیزان  به حالت عادی برگردد.


وی اضافه کرد: قطعاً سیل تبعات زیادی را به دنبال خواهد داشت و ما تلاش می‌کنیم در رنج مردم در کنارشان باشیم و آنها را  همراهی کنیم  تا به وظیفه اصلی خودمان جامع عمل بپوشانیم.


رئیس جمعیت هلال احمر با تشکر و تقدیر از سیل مهربانی که از سوی مردم به راه افتاده است، گفت:  نتیجه آن  هم امدادرسانی خوبی بود که از سوی نیروهای امدادی صورت گرفت. 


پیوندی با تأکید بر اینکه سازمان هواشناسی با پیش‌بینی‌هایی که اعلام کرده بود باعث شد همه آماده باشند، ادامه داد: این پیش‌بینی‌ها سبب شد آمادگی لازم برای مواجهه با سیل را داشته و به محض وقوع حادثه در کنار مردم باشیم.


وی با تأکید بر اینکه سیل نقاط قوت و ضعف زیادی داشت، اظهار کرد: تلفات اندک در قبال بزرگی سیل یکی از نقاط مثبت این سیل بود زیرا با توجه به  گستردگی زیاد سیل ۷۰ کشته در این سیل تلفات زیادی نبود هر چند که فوت یک نفر نیز غم بزرگی است اما با وجود گستردگی زیاد این آمار بالایی نبود. 


رئیس جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: با هشدارهای لازم خانه‌ها در مناطق بحرانی تخلیه شد، امدادرسانی صورت گرفت و اگر سیل ناگهانی در شیراز رخ نمی‌داد قطعاً آمار پایین‌تری از تلفات داشتیم.


وی اضافه کرد: با پیش‌بینی‌های هواشناسی انبارها در استان‌های معین از اقلام موردنیاز پر شد و امدادرسانی و توزیع کالاها از طریق استان‌های مجاور مناطق سیل‌زده که کمتر درگیر سیل بودند صورت می‌گرفت.


پیوندی با تأکید اینکه همدلی نقطه مثبت دیگر این سیل بود، ادامه داد: همه ارگان‌ها پای‌کار بودند و امدادرسانی با هماهنگی همه سازمان‌های متولی صورت می‌گرفت.


رئیس جمعیت هلال‌احمر از مشکلات بزرگی که سیل اخیر برای امدادرسانی ایجاد کرده بود به بسته بودن راه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: بسته شدن راه‌های ارتباطی امدادرسانی را برای ما با مشکل روبه‌رو کرده بود و شرایط جوی راه امدادرسانی هوایی را نیز برای امدادرسانان می‌بست و این مهم‌ترین چالشی بود که با آن روبه‌رو بودیم و این وضعیت سبب می‌شد روند امدادرسانی کند شود.


وی به طرح امداد نوروزی نیز اشاره کرد و افزود: از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین‌ماه طرح امداد نوروزی در تمامی مراکز هلال‌احمر سراسر کشور برگزار شد


پیوندی تصریح کرد: یک‌هزار و 400 پایگاه ثابت و غیردائم در این مدت فعال بودند و بیش از 5 هزار و 500 امدادگر و نجات‌گر نیز در این راستا فعالیت می‌کردند. بر اساس آمار بیش از 3 میلیون نفر نیز به این پایگاه‌ها مراجعه کرده بودند.


انتهای پیام/4087/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته