دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1398 - 11:53
فرماندار شمیرانات:

جمع‌آوری کمک به سیل‌زدگان به‌صورت جزیره‌ای نباشد

فرماندار شمیرانات گفت: باید از جمع‌آوری کمک‌ به سیل‌زدگان به‌صورت جزیره‌ای جلوگیری شود زیرا ممکن است بعضی از کمک‌ها واقعاً به دست مستحقان نرسد.
کد خبر : 371812
5ca82bd195a5978b348b4634.JPG

سیاوش شهریور در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره جلسه هماهنگی برای کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان گفت: با توجه به اینکه استان تهران به‌عنوان استان معین خوزستان مشخص شده کمک‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کنیم. خوشبختانه همه دستگاه‌های اجرایی چه نهادهای صنفی، چه نهادهای انقلاب اسلامی، چه دستگاه‌های دولتی، چه هلال احمر، چه گروه‌های خیّر و مردمی ورود خوبی داشتند؛ یعنی تمام کسانی که به‌صورت حقیقی و حقوقی در این حوزه به‌عنوان دارندگان سرمایه اجتماعی می‌توانستند به این کار خیر کمک بکنند حضور دارند.


وی افزود: قرار شد کمک‌های نقدی به حساب هلال احمر واریز شود، همچنین شهرداری‌ها تبلیغات را در منظر مردم قرار دهند. در حوزه کمک‌های غیرنقدی هم این کمک‌ها باید زیر نظر شهرستان و استان جمع‌آوری و با توجه به نیازی که مناطق سیل‌زده اعلام می‌کنند به آنجا فرستاده شود.


فرماندار شمیرانات با بیان اینکه این اقدام دو ویژگی دارد، گفت: یکی اینکه از جمع‌آوری کمک‌ها به‌صورت جزیره‌ای جلوگیری می‌شود که ممکن است بعضی از کمک‌ها حیف و واقعاً به دست مستحقان نرسد.کمک‌ها، کمک‌هایی باشد که در این روزهای خاص به درد مردم بخورد. حوزه نقدی هم که در یک حساب متمرکز به هلال احمر می‌رود.


وی ادامه داد: خوشبختانه کمک‌های مردمی زیاد است. یکی از دلایل استمرار تمدن قومی ایرانی همین غم‌خواری، مهربانی و عشق ملی است که مردم ایران به هم‌دیگر دارند و در لحظات سخت به کمک هم می‌آیند.


فرماندار شمیرانات اضافه کرد: خوشبختانه در سیل اخیری که در شمیرانات آمد تلفات جانی نداشتیم، ولی زیرساخت‌های‌مان خسارت دید که روی آن کار می‌کنند. الحمدلله برق، آب، گاز و تلفن اکثریت مطلق وصل شده، در کل موفق بوده‌ایم و آمادگی وجود دارد و تمهیدات لازم هم دیده شده تا اگر موضوعی باشد مقابله کنیم.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته