دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
روایتی از یک دانشگاه جهادی؛

حضور قائم‌مقام دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق سیل‌زده/ خدمت بی‌منت

قائم‌مقام دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در میان مردم سیل‌زده خوزستان از روند اقدامات این دانشگاه در رسیدگی به مردم بازدید کرد.
کد خبر : 372736
636904949301268289.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پس از وقوع سیل و بحران‌های آن، دانشگاه آزاد اسلامی در یک حرکت جهادی به مسئله ورود کرد تا بتواند از طریق پتانسیل‌های خود به مردم سیل‌زده مناطق خدمت کند. از این رو اقدامات بسیاری انجام گرفت تا شاید مرهمی بر زخم مردم سیل‌زده باشد.


چند روز پیش بیژن رنجبر، قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی از طرف دکتر محمدمهدی طهرانچی  به عنوان رئیس قرارگاه مرکزی جهادی این دانشگاه منصوب شد تا اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی با شتاب و قوت بیشتری به مسیر خود ادامه دهد.


پس از انتصاب بیژن رنجبر، وی در احکامی جداگانه رؤسای قرارگاه جهادی استان‌های سیل‌زده را منصوب کرده و خود نیز برای اقدامات بیشتر راهی مناطق شد. قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی روز گذشته با حضور در خوزستان از روند رسیدگی به مردم از طرف دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کرد.


فعالیت دانشگاه آزاد تا پایان پاکسازی مناطق سیل‌زده ادامه دارد


با دستور دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی مبنی بر به‌کارگیری تمام امکانات و نیروهای دانشگاه آزاد اسلامی برای کمک به هموطنان سیل‌زده، برنامه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با محور واحد اهواز فعالیت خود را در 5 محور اصلی آغاز کرد و به همین منظور بیژن رنجبر رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی به‌منظور ارائه خدمات بهتر و بیشتر به سیل‌زدگان روز گذشته  به استان خوزستان سفر کرد.





وی در این سفر در تمامی شهرهای سیل‌زده حضور یافته و ضمن بازدید از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی به رسیدگی هر چه بیشتر و بهتر تأکید کرد.


رنجبر با حضور در مدرسه ولایت منطقه حمیدیه از روند اسکان و کمک‌رسانی نیروهای جهادی، ارگان‌های اجرایی، سازمان‌های خدمات‌رسان و گروه‌های پزشکی و بهداشتی مستقر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز بازدید کرد.


رئیس قرارگاه مرکزی جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه این بازدید با حضور در آب‌بند شریعتی منطقه حمیدیه به پای درد دل و مشکلات اهالی منطقه نشست.


وی دانشگاه آزاد اسلامی را سازمانی اجتماعی خواند و گفت: گسیل امکانات و تجهیزات دانشگاه به مناطق سیل‌زده را مأموریت اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی است.


رنجبر در بازدیدهای خود با حضور در منطقه دشت آزادگان شهرستان سوسنگرد در میان ساکنان منطقه نیز به پای مطالبات و نیازهای آنان نشست.


براساس اظهارات مردم سیل‌زده استان خوزستان، در این بازدید، استقرار پزشک مقیم، آمبولانس، لوازم و اقلام بهداشتی از جمله نیازهای اساسی و مبرم منطقه به شمار می‌رود. حضور پررنگ گروه‌های جهادی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و کمک‌رسانی مردمی از اقصی نقاط کشور جزء نکات قابل توجه این مناطق به حساب می‌آید.



رنجبر در پایان در میان مردم سیل‌زده دشت آزادگان شهرستان سوسنگرد بر اهتمام ویژه رئیس هیئت امنا، رئیس و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تأمین نیازهای بهداشتی، پزشکی و تجهیزات کمک‌رسانی تأکید کرد.


مدیران دانشگاه آزاد اسلامی در صف اول خدمت‌رسانی قرار دارند


حجت‌الاسلام فرج‌الله براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در جلسه قرارگاه جهادی استان خوزستان که به ریاست بیژن رنجبر رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد اهواز برگزار شد با اشاره به حضور مداوم دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در مناطق سیل‌زده استان گفت: سایر واحدهای دانشگاهی نیز به‌مرور بعد از آب‌گرفتگی و وقوع سیل در مناطق استان خوزستان حضور فعال داشته و به کمک‌رسانی پرداخته‌اند.


وی افزود: وقتی رهبر معظم انقلاب در موضوع کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده در این حد حساس هستند، مدیران دانشگاه آزاد اسلامی نیز بلافاصله در این خصوص مأموریت گرفتند و در صف اول خدمت‌رسانی به مردم قرار دارند.


براتی در پایان خاطرنشان کرد: در تمامی بحران‌های پیش‌آمده هر جا که همت و احساس مسئولیت بوده است، در نهایت کارهای جهادی به ثمر رسیده است. تشکیل قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای منابع و مدیریت بحران بوده است که اتفاق مبارکی به شمار می‌رود.


قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اقلام مورد نیاز مردم را تأمین می‌کند


بیژن رنجبر در جلسه قرارگاه جهادی استان خوزستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با اشاره به برکات بسیار بارندگی‌های اخیر در کشور گفت: در کنار برکات بسیاری که از بارندگی‌های اخیر در سراسر کشور به ثمر آمده است، خساراتی نیز به بار نشسته که باید به‌درستی مدیریت شود. دانشگاه آزاد اسلامی نیز در همین راستا برای کمک‌رسانی به هم‌وطنان مناطق سیل‌زده از روزهای اول پیشگام شده است.


رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فرمان عمومی رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده اظهار کرد: در ابتدای تشکیل قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ملاحظات مالی و هزینه‌کردهای این قرارگاه، مجوزهای شرعی لازم برای این تشکیلات از حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه اخذ شد.


قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی برای جلوگیری از فوت وقت و ایجاد هماهنگی‌های لازم در تمامی مناطق سیل‌زده، قرارگاه جهادی مُعین مستقر کرده است و از این‌رو هیچ اقدام بی‌ثمر و بی‌نتیجه‌ای صورت نمی‌گیرد.


وی با اشاره به رشادت‌های مردم استان خوزستان در هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ملت ایران مدیون مجاهدت‌های مردم خوزستان هستند و به‌موجب این دین، همه دستگاه‌های اجرایی باید در کمک‌رسانی به این منطقه پیش‌قدم باشند.



رنجبر در پایان با اشاره به بررسی‌های میدانی و احصای نیازهای مردم سیل‌زده استان خوزستان عنوان کرد، اقلام و لوازم بهداشتی، استقرار تیم‌های پزشکی و روان‌شناسی در اردوگاه‌های مردم سیل‌زده و ارسال آمبولانس و استقرار آن در این اردوگاه‌ها از سوی قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری و در منطقه تأمین خواهد شد.


گفتنی است دانشگاه آزاد اسلامی با تشکیل قرارگاه جهادی، توانست بار دیگر اقدام انقلابی خود در خدمت به مردم انجام دهد. اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق سیل‌زده و خدمت به آن‌ها و در نظر گرفتن وضعیت مردم در این مناطق مصداق بارز شعار «از مردم، برای مردم» است.


انتهای پیام/4107/4116/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته