دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1398 - 03:42
فعال اجتماعی آلمان:

تبعیض علیه معلمان مسلمان در آلمان بس است!

عضو مؤسس انجمن معلمان مسلمان در آلمان گفت که تبعیض علیه معلمان مسلمان در این کشور باید پایان یابد.
کد خبر : 371879
1-format43.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از «islam iq»، «بیرگل بایرام» گفت: «معلمان مسلمان در سیستم آموزش آلمان هر روز در معرض تبعیض قرار می‌گیرند و به خاطر اعتقاداتشان باید به معلمان دیگر یا مدیران مدرسه پاسخگو باشند. علاوه بر این، آنها به خاطر فشارها و استرسی که دارند، دیر یا زود به این نتیجه می‌رسند که به‌دلیل وابستگی مذهبی خود صلاحیت کار به عنوان معلم را ندارند».


پروفسور «کریم فریدونی»، استاد دانشگاه «روهر» بوخوم در پایان‌نامه خود نوشت که برای یک مسلمان کار به‌عنوان معلم با مشکلات زیادی همراه است. با وجود این، از لحاظ تجربی ثابت شده است که حضور معلمان مسلمان در مدارس دولتی سهم بسزایی بر موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان مسلمان دارد. درواقع، معلمان می‌توانند برای دانش‌آموزان نقش الگو را ایفا کنند. تأثیر این گروه از معلمان در گفتگوهای بین‌ فرهنگی و بین‌ مذهبی در مدارسی بیشتر دیده می‌شود که بیشتر دانش‌آموزان آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند».


عضو مؤسس انجمن معلمان مسلمان در آلمان افزود: «مدارس باید پذیرای فرهنگ‌ها و مذاهب متنوع باشند، این تنوع حتی در میان معلمان نیز ارزشمند است. با وجود این، به نظر می‌‌آید که جامعه آلمان هنوز با پذیرش این تنوع مشکل دارند. درعین حال برای بیشتر اعضای جامعه، قدرت و توانایی معلمان مسلمان شناخته شده نیست».


طبق این گزارش، آموزگاران مسلمان در مدرسه تنها مسئول انتقال دانش به دانش‌آموزان نیستند و وظایف بسیار زیادی برعهده دارند. آنها هم‌زمان نقش مترجم، کارشناس خانواده، کارشناس امور ادغام و مهاجرت، مشاور و حتی راهنمای امور مذهبی را ایفا می‌کنند و مسئولان انجمن خواستار پایان دادن به تبعیض علیه معلمان مسلمان هستند. از نگاه آنها در وضعیت کنونی، خدمات معلمان مسلمان باید بیشتر از قبل ارزشمند شمرده شود.
انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

برچسب ها: تبعیض
ارسال نظر
هلدینگ شایسته