دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1398 - 17:22
عبداللهی تشریح کرد:

تاکتیک‌ فراگیری رشته نقاشی خودرو همراه با مهارت عملی

عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد واحد میانه گفت: هنرآموزان رشته نقاشی خودرو با دقت در مطالب کتاب آموزش گام با گام با تاکتیک آن آشنا می‌شوند.
کد خبر : 371876
Capture (1).jpg

محمدرضا عبداللهی در گفتگو با حبرنگار خبرگزاری آنا در میانه اظهار کرد: زمانی که در مسابقات المپیاد ملی مهارت (مرکز آموزش تخصصی مهارت و فناوری خودرو ایران و کره‌جنوبی) برای اثبات توانایی و مهارت خود می‌جنگیدم، دغدغه‌ام این بود که مهارت‌هایم را گردآوری و مکتوب کنم تا کسانی که به این رشته علاقه‌مند هستند بتوانند از این تجربیات استفاده کنند.


وی با بیان اینکه غریزه انسان به سوی زیباشناسی خدادادی گرایش داشته و این مسئله، ارتباط مستقیمی با روحیه انسان دارد، اضافه کرد: اگر چیزی خلاف این بود، بخش صنعت و علم با عنوان «طراحی صنعتی» هیچ‌گاه به وجود نمی‌آمد و طراحان، هنرمندان، معماران و متخصصانی از این قبیل به پیشرفت و تولید اهمیت نمی‌دادند.


عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد میانه و بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: در 50 سال نخست پیدایش وسایل نقلیه موتوری، تولیدکنندگان خودروها و موتورسیکلت‌ها، تمرکز چندانی روی طرح محصولات خود نداشتند؛ ازاین‌رو خودروهای این دوره، اکثراً شبیه به هم طراحی شده‌اند.


عبداللهی افزود: اما با شروع بحث آیرودینامیک در صنعت خودرو، اوضاع به کلی تغییر کرد و از این دهه به بعد، خودروسازان رفته‌رفته توجه بیشتری روی طرح بدنه، کابین، جزئیات و شفافیت رنگ داخلی و خارجی پیدا کردند.


وی ادامه داد: با گذشت نیم‌ قرن از پیدایش صنعت وسایل نقلیه موتوری، شاهد دوره‌های مختلف خط‌کشی، طراحی و رنگ‌آمیزی خودروهای متفاوت از کشورهای مختلف هستیم.


عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد میانه و بنیاد ملی نخبگان با تأکید بر اینکه تجربه‌هایی به زبان ساده و کاربردی در این کتاب گنجانده شده است، توضیح داد: کارآموزان رشته نقاشی خودرو می‌توانند با اندکی دقت، فرآیند و مراحل این حرفه را یاد بگیرند.


عبداللهی بیان کرد: این کتاب شامل هشت فصل است که در هر فصل آن موضوعات مختلف شامل اطلاعات مفید همراه با توصیه‌ها و تجربه‌های شخصی نگارنده در سازمان تربیت مربی، پژوهش‌های فنی‌وحرفه‌ای و باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان وجود دارد.


وی با اشاره به اینکه استفاده از تجربیات دیگران همواره راهگشای افراد در مراحل مختلف است، یادآور شد: هنرآموزان رشته نقاشی خودرو می‌توانند با دقت در مطالب این کتاب، مهارت‌های عملی خود را محک بزنند و بر آن بیفزایند.


به گزارش آنا؛ کتاب آموزش گام‌به‌گام نقاشی خودرو نخستین تجربه نویسندگی محمدرضا عبداللهی عضو بنیاد ملی نخبگان و باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه است که توسط انتشارات نشر طراح در تهران منتشر و به بازار کتاب عرضه شده است.


مدرس سازمان فنی‌وحرفه‌ای، کسب مدال طلای کشوری مهارت در رشته نقاشی خودرو و کسب رتبه دوم اردوی مسابقات فنی و مهارت المپیاد جهانی از دیگر افتخارات و کارنامه محمدرضا عبدالهی است.


به گزارش آنا؛ کتاب آموزش گام با گام با نقاشی خودرو از سوی محمدرضا عبداللهی فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه تألیف شد.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته