دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1398 - 14:58
هشدار صهیونیست‌ها به ترامپ:

مراقب بمباران پایگاه‌های آمریکا در عراق توسط ایران باشید!

پایگاه تحلیلی رژیم صهیونیستی به رئیس جمهور آمریکا درباره احتمال بمباران پایگاه‌های آمریکا در عراق از سوی ایران هشدار داد.
کد خبر : 371788

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از روزنامه «العراق» چاپ عراق، پایگاه خبری و تحلیلی «دبکا فایل» هشدار داد اقدام دونالد ترامپ برای قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی می‌تواند عواقبی وخیم و پیامدهایی برای غرب آسیا به‌ویژه در عراق داشته باشد.


این برای نخستین‌بار در تاریخ است که یک دولت در آمریکا قصد دارد نهاد رسمی و نظامی یک دولت خارجی همچون جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان سازمان تروریستی معرفی کند.


دبکا فایل در گزارش خود آورده است: «اقدام رئیس جمهور آمریکا می‌تواند تهدید مستقیمی برای آمریکا به‌دنبال داشته باشد و نظامیان یا ارتش این کشور در خاورمیانه را در معرض خطر قرار دهد».


افزون بر این، این پایگاه خبری و تحلیلی که ارتباط تنگاتنگی با دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی دارد مدعی شد: در صورت تروریستی خواندن سپاه پاسداران از سوی ترامپ و اقدام نیروهای آمریکایی برای هدف قرار دادن نیروهای سپاه که در غرب آسیا به‌ویژه در عراق و سوریه پراکنده شده‌اند، اقتصاد ایران به‌ویژه در حوزه صادرات نفت تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و هدف احتمالی ترامپ از چنین تصمیمی گرچه اقتصادی است، ولی ابعاد سیاسی و نظامی خواهد داشت.


دبکا فایل تأکید کرد: «اقدام ترامپ، اگر اجرایی شود، بانک‌های عراق و اروپا به‌ویژه آن بخش‌هایی که ارتباط مستقیمی با بانک‌های ایرانی دارند، تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. علاوه بر این، اقدام احتمالی ترامپ بر افرادی که در تعامل با تهران هستند تأثیر می‌گذارد».


به گزارش آنا، عبدالباری عطوان، نویسنده مشهور جهان عرب نیز در گزارشی به دیدار نخست وزیر عراق با رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرده بود که توصیه رهبر ایران به عبدالمهدی در خصوص اینکه عراق کاری کند که آمریکایی‌ها زودتر از این کشور بروند به این معنی است که اگر آمریکایی‌ها خاک عراق را ترک نکنند، احتمالاً پایگاه‌های نظامی این کشور توسط ایران هدف قرار خواهند گرفت.


انتهای پیام/4106/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته