دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دانشگاه آزاد همراه مردم؛

چه باک از سیل که دریای همت و همدلی روان است

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سعی کردند در ویرانی و آوارگی مردم سیل‌زده کنار آنها باشند و تمام امکانات خود را تا حد امکان برای کمک به آنها به‌کار گرفتند.
کد خبر : 371784
1398010220304254216984964.jpg

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، از سیل‌ چه باید گفت که شست صورت مردمانی را که با خون دل تک‌تک آرزوهایشان را برآوردند، لرزاند دل پیرمردی را که تمام داشته‌هایش را بر آب دید، سوزاند دل مادری را که با عشق اثاثیه‌اش را‌ در خانه چیده بود، دل‌ها سوخت، اشک‌ها جاری شد اما رفت و باید مرهم بود بر هموطنی که به‌جای شادی سال نو به فکر ساختن چیزی‌ست که سال‌ها داشته است.


هنوز از زمزمه «یا محول الحول و الاحوال» مردم ایران نگذشته بود که خبر باران‌های سهمگین و درپی آن سیل ویرانگر و آوارگی مردم برخی مناطق کشور پیچید و کام‌ها را تلخ کرد. همه پیوستند به صف اتحاد و امداد به آوارگان؛ هیچ‌کس منتظر دولت ننشست چون شاید خبر به مردان دولت نرسیده بود.


واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یکی از بخش‌های خصوصی کشور نیز احساس وظیفه کرد و از همان روزهای ابتدایی سیل تمام امکاناتی که میسر بود را در اختیار مردم مناطق سیل‌زده قرار داد و به آوارگان نیز در حد توان اسکان دادند.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر ترکمن سکونتگاه موقت سیل‌زدگان


دانشگاه آزاد اسلامی بندر ترکمن که ۹ کلاس را در دو ساختمان خود جای داده، شرایط اسکان موقت سیل‌زدگان روستاهای اطراف شهرستان گمیشان استان گلستان را فراهم کرد.


دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری سپاه و هلال‌احمر شهرستان بندر ترکمن با برپایی سه چادر در هر کلاس این واحد دانشگاهی شرایط را برای اسکان ۲۷ خانوار فراهم کرد.


در اولین روز آماده‌سازی این دانشگاه برای اسکان سیل‌زدگان، ۲۱ خانوار در چادرها مستقر شدند. با ورود هر خانواده برای اسکان در دانشگاه آزاد اسلامی بندر ترکمن، بسته اقلام بهداشتی ضروری که توسط دانشگاه آزاد اسلامی تهیه شده به سیل‌زدگان اهدا می‌شود.


محموله کمک‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان به گلستان و مازندران


با توجه به خسارت‌هایی که سیل به هموطنان در استان‌های گلستان و مازندران وارد کرد، ستاد کمک‌های مردمی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با محوریت مرکز استان تشکیل شد تا راه‌های کمک به آسیب‌دیدگان مورد بررسی قرار بگیرد.


به همین منظور ستادی متشکل از تشکل‌های دانشجویان، اساتید و کارکنان تشکیل و با جمعیت هلال احمر هماهنگی‌های لازم صورت گرفت که این تشکل‌ها با مشارکت هلال احمر کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم را جمع‌آوری کنند.


کانون دانشجویی امام حسن مجتبی(ع) نیز حدود ۳۵ مییون ریال از طریق خیرین زنجانی جمع آوری و به مناطق سیل‌زده ارسال کرد همچنین بیش از ۵۰ میلیون ریال از طریق تعدادی از دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان برای کمک به سیل‌زدگان استان‌های گلستان و مازندران جمع‌آوری شد‌.


یک روز از حقوق فروردین‌ استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان به‌ صورت داوطلبانه به سیل‌زدگان اختصاص یافت.


اعزام گروه‌های جهادی به آسیب‌دیدگان مناطق سیل‌زده


میرامید هادیانی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر و مسئول پشتیبانی مدیریت بحران دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران از اعزام پنج تیم جهادی تخصصی از اساتید گروه های دامپزشکی، کشاورزی و باغبانی، تأسیسات واحد قائم‌شهر و گروه پرستاری واحد چالوس به مناطق آسیب دیده از سیل مازندران خبر داد.


با تشکیل ستاد پشتیبانی مدیریت بحران در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با کمک اساتید، کارکنان و دانشجویان بسیجی پس از تشکیل سه تیم‌ ارزیابی، شناسایی و هماهنگی با فرماندهی سپاه ناحیه و سپاه تهران (معین منطقه)، بیش از ۵۰ باب خانه از آبگرفتگی توسط لجن‌کش و کف‌کش تخلیه شد. تخلیه نخاله و گل و لای از ۴۵ باب منزل آسیب‌دیده از دیگر اقدامات صورت گرفته بود.



چهار تیم دانشجویی به صورت اردوی جهادی مستقر در شهر کیاکلا و روستاهای رینه‌سر، تالارپشت و رکنی‌کلا نیز مستقر شدند.


هادیانی تهیه و توزیع بیش از ۴۰۰ بسته حمایتی مواد غذایی بین هم‌وطنان آسیب‌دیده سیل، تشکیل سه تیم شناسایی و ارزیابی برای آواربرداری و شناسایی دقیق مناطق آسیب‌دیده به منظور آمایش سطح حجم و نوع خسارت و نیازسنجی جهت ارائه خدمات هدفمند از سوی دانشگاه را از دیگر موارد انجام شده عنوان کرد.


همچنین بیش از 5 کامیون بلوک توسط دانشگاه به هموطنانی که دیوار منازلشان آسیب دیده است؛ تخلیه و تحویل داده شد.


تا کنون حدود ۶ تن علوفه دامی و ۳ هزار متر مربع موکت در مناطق آسیب‌دیده شهرستان‌های سیمرغ، نکا و بهشهر از سوی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران توزیع شده است.


استقرار ۶۰ تخته چادر اسکان اضطراری در دانشگاه آزاد اسلامی دورود


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود نیز از استقرار ۶۰ تخته چادر اسکان اضطراری و موقت هلال احمر در این واحد دانشگاهی خبر داد.


به گفته منصور ترکیان‌تبار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود همه امکانات این دانشگاه در اختیار ستاد بحران شهرستان دورود قرار گرفته است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود از استقرار ۶۰ تخته چادر اسکان اضطراری و موقت هلال احمر دورود در سالن‌های ساختمان آموزشی و ورزشی این دانشگاه خبر داد.


همچنین با توجه به اینکه دانشگاه پیام نور دورود هم در مسیر سیل احتمالی قرار گرفته بود، تجهیزات آموزشی و پژوهشی این دانشگاه در واحد دورود مستقر شد.


اعطای یک روز حقوق دانشگاهیان آزاد اسلامی بندرگز به زلزله‌زدگان


یک روز از حقوق فروردین اعضای هیئت علمی و کارکنان این واحد دانشگاهی به تهیه اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان اختصاص یافت.


همچنین بیش از هزار و 800 بطری آب معدنی از سوی یکی از دانشجویان نیکوکار واحد بندرگز برای ارسال به شهرهای سیل‌زده به کمیته کمک‌رسانی دانشگاه تحویل و به شهرهای گمیشان و آق‌قلا ارسال شده و تعداد بیش از ۵۰۰ پرس غذای گرم تهیه و با حضور کارکنان دانشگاه در شهر سیل‌زده گمیشان توزیع شد.


اهدای کمک‌های نوع دوستانه دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان به سیل‌زدگان


سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان با بیان اینکه این دانشگاه کمک‌های نوع‌دوستانه خود را به هم‌وطنان سیل‌زده اهدا کرد، گفت: این کمک‌ها شامل 2 هزار و 400 عدد کنسرو، 3 هزار و 500 قرص نان، 2 هزار و 500 عدد آب معدنی بود که در قالب دو ماشین جهت تحویل به ستاد بحران و فرمانداری پلدختر ارسال شد.


همچنین دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در همدردی با هموطنان سیل‌زده میزان ۱۵۰ کیلوگرم گوشت گرم به مناطق سیل‌زده اهدا کرد و مقرر شده است از ۱۹ فروردین گروه‌های جهادی دانشجویی پرستاری در اردوگاه‌های سیار به سیل‌زدگان خدمت‌رسانی کنند.



نخستین گروه دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان صبح امروز برای حضور در مناطق آسیب‌دیده از سیل و کمک و همیاری هم‌وطنان نیازمند به مناطق هدف رهسپار شدند.


نیما مساوات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان تعداد این دانشجویان را بیش از ۴۰ نفر اعلام کرد و گفت: این دانشجویان در قالب نخستین گروه جهادی بسیج دانشجویی این واحد با هماهنگی قبلی بسیج استان و با حضور در مکان‌های درنظر گرفته شده به یاری هم‌وطنان آسیب‌دیده از سیل اعزام و به آنها یاری می‌رسانند.


محمدمهدی کریم‌پور مسؤل بسیج دانشجویی واحد بهبهان از آمادگی بسیج خواهران دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان برای همکاری و یاری‌رسانی به هم‌وطنان آسب‌دیده در قالب گروه جهادی خواهران بسیجی خبر داد و افزود: این گروه نخستین تیم اعزامی از واحد بهبهان است که در صورت نیاز دومین گروه نیز به دانشجویان اعزامی اضافه خواهد شد.


در شیراز نیز سیل خساراتی به مردم وارد کرد و برخی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برای اسکان به سیل‌زدگان اعلام آمادگی کردند. ستاد اسکان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده به دلیل شرایط اضطراری وقوع سیل در استان و شهرستان شیراز از طرف استانداری فارس در حال آماده‌باش بود و در این ایام از ۸۰ خانوار به تعداد ۵۳۲ نفر پذیرایی کرد.


اعزام گروه‌های جهادی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد


نخستین گروه از کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد برای امدادرسانی و رسوب‌برداری از مناطق سیل‌زده لرستان به شهرستان پلدختر اعزام شدند.


این گروه شامل ۶۰ نفر از کارکنان و استادان واحد خرم‌آباد هستند که در قالب یک گروه جهادی به منظور امدادرسانی و رسوب‌برداری از منازل شهروندان پلدختری به این شهرستان اعزام شدند.


برای تجهیز کارگاه این گروه جهادی تجهیزاتی شامل یک عدد تانکر هزار لیتری، ۴۰۰ متر مربع موکت، ۱۰۰ تخته پتو، ۶۰ جفت چکمه، ۵۰ عدد وسایل تی‌کشی، ۷۰ جفت دستکش و تعدادی وسایل مورد نیاز پاکسازی نیز تهیه و به همراه این گروه در قالب کاروان ارسال شد.


پیش از این دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد اقلامی شامل آب معدنی، کنسرو و نان به این مناطق ارسال کرده بود. این در حالی است که استادان و کارکنان این واحد دانشگاهی نیز یک روز از حقوق فروردین خود را برای کمک به هم‌استانی‌های سیل‌زده اهدا کرده بودند.


انتهای پیام/4107/4007/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته