دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک مسئول دانشگاه آزاد:

دروغ‌پردازی اعتبار یک رسانه را در درازمدت مخدوش می‌کند

مدیر گروه ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی گفت: رسانه‌ای که برای جذب مخاطب متوسل به دروغ می‌شود، اعتبار خودش را در درازمدت مخدوش می‌کند.
کد خبر : 371763
153888558097420800.jpg

محمد رسولی در گفتگو با خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره نحوه اعتمادسازی افکار عمومی  به رسانه‌های داخلی‌ نسبت به هجمه‌های رسانه‌های خارجی اظهار کرد: این یک اصل است که وقتی که اطلاعات صحیح در اختیار مخاطب قرار بگیرد، افکار عمومی به آن اعتماد می‌کنند.


وی افزود: اگر اطلاعات صحیح، درست و به‌موقع به اطلاع افکار عمومی برسد، امکان مراجعه به سایر منابع را کم می‌کند. بین این منابع یک رقابتی هم وجود دارد و منابع رسانه‌ای برای مال خود کردن مخاطب با هم رقابت می‌کنند.


مدیرگروه ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی گفت: رسانه‌هایی می‌توانند افکار عمومی را مال خودشان کنند که صداقت داشته باشند، اطلاع‌رسانی صحیح، سریع و دقیقی داشته باشند. سه اصل صحت، دقت و سرعت وجود دارد که اگر در هر کدام از اینها وقفه به‌وجود بیاید جلب مخاطب با مشکل مواجه می‌شود. لازم است رسانه‌ها در این زمینه، این اصول علمی را مورد توجه قرار دهند.


وی افزود: گاهی اوقات ممکن است ما نتوانیم همه واقعیت‌ها را نظیر پیش آمدن بحران‌ها، منعکس کنیم چرا که شاید وضع را بدتر کند ولی ارتباط با مخاطبان‌مان را داشته باشیم. مخاطبان ما با توجه به سوابقی که از یک رسانه سراغ دارند به گفته‌هایش اعتماد می‌کنند. رسانه‌ای که برای جذب مخاطب متوسل به دروغ می‌شود، اعتبار خودش را در درازمدت مخدوش می‌کند.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته