تعطیلات نوروزی جریان اطلاعرسانی را از دست مطبوعات خارج میکند
علی خضریان در گفتگو با خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره چرايی و تبعات عدم انتشار روزنامهها در نوروز اظهار کرد: عمده مصرف مطبوعات کشور نهادهای دولتی یا خصوصی هستند که در ایام نوروز تعطیلاند.
وی افزود: بخش دوم عدم انتشار روزنامهها در ایام نوروز، گرانی کاغذ است که برای صرفه اقتصادی، این کار عملی نمیشود.
قائم مقام مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان بیان کرد: گرانی کاغذ و توزیع روزنامه معضلی است که نسبت به سالهای گذشته بیش از چهار برابر افزایش داشته است.
نویسنده کتاب موج سوم با بیان اینکه گرانی کاغذ بالاتر از تصور است به طوری که تأمین آن برای روزنامهها با مشکل روبهرو شده است، گفت: در تعطیلات نوروز میزان مشتریان روزنامهها با توجه به اینکه بخشی از آنان کارکنان دولت هستند و براساس علائق خود و یا برای استفاده در ادارات خریداری میکردند پایین میآید به همین دلیل انتشار آن بهصرفه نیست.
وی با اشاره به اینکه در نوروز همه بخشهای خبری رسانهها افت میکند، افزود: ذائقه مردم به طوری است که عادت کردهاند کمتر در تعطیلات خبر بشنوند به همین دلیل تمایل دارند که در بیخبری به سر ببرند و این شرایط باعث میشود تا مطبوعات به نقطهای برسند که در ایام نوروز منتشر نشوند.
مدیرمسئول فصلنامه «دانشجویان مستقل» عنوان کرد: معمولاً مطبوعات قبل از ایام نوروز به سمتی میآیند که در قالب ویژهنامه قبل از نوروز را در اختیار مردم قرار دهند که تعطیلی در این ایام آسیب بزرگی برای اطلاع رسانی میزند.
وی گفت: در ایام نوروز اطلاعرسانی مطالبی چون بلایای طبیعی (سیل و زلزله) از دست مطبوعات خارج میشود.
انتهای پیام/4046/
انتهای پیام/