دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1398 - 11:34
با رویکردی سخت‌گیرانه‌تر؛

آمریکا در مراسم سالروز تأسیس نیروی دریایی چین شرکت نمی‌‌کند

واشنگتن با رویکردی سخت‌گیرانه نسبت به پکن، هیچ مقام ارشد نظامی و هیچ‌یک از کشتی‌های جنگی خود را به مراسم هفتادمین سالگرد تأسیس نیروی دریایی چین نخواهد فرستاد.
کد خبر : 371695
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، با رویکردی سخت‌گیرانه نسبت به پکن، دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا هیچ مقام ارشد نظامی و نیز هیچ‌یک از کشتی‌های جنگی این کشور را به مراسم هفتادمین سالگرد تأسیس نیروی دریایی چین در روز سوم اردیبهشت نخواهد فرستاد.


وب‌سایت خبری روسی به نقل از ژاپن تایمز ادامه داد که بسیاری از کشورهای جهان حتی هم‌پیمانان قدیمی آمریکا ازجمله ژاپن و کره جنوبی مقامات ارشد و کشتی‌های جنگی خود را به این مراسم گسیل خواهند کرد.


اسپوتنیک افزود که سرهنگ دوم، «دیو ایستبرن»، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای تصریح کرد که وابسته نظامی آمریکا در سفارت این کشور در پکن یک مقام رسمی که نامش فاش نشده است را به مراسم دیگری در بندر کینگداو در روزهای دوم تا چهارم اردیبهشت خواهد فرستاد.


وب سایت روسی به نقل از وزارت دفاع چین ادامه داد که بیش از 60 کشور، هیئت‌های عالی‌رتبه و کشتی‌های خود را به مراسم هفتادمین سالگرد تأسیس نیروی دریایی چین اعزام خواهند کرد.


اسپوتنیک ادامه داد که روسیه و فرانسه هم ناوهای هواپیمابر و مقامات ارشد نظامی خود را به این مراسم خواهند فرستاد.


ژانگ بائوهوی رئیس مرکز مطالعات آسیا-پاسیفیک دانشگاه لینگنان در هنگ‌کنگ توضیح داد که تصمیم آمریکا در خصوص شرکت نکردن در این مراسم نشانه‌ای از سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تر این کشور نسبت به چین تلقی خواهد شد.


وی افزود: «دولت ترامپ، چین را رقیب راهبردی خود می‌داند و این اقدام نشانه رقابت است نه تعامل برنامه ریزی شده.»


انتهای پیام/4106/4124/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته