دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1398 - 09:32
برای تأمین نظر شورای نگهبان؛

مجلس لایحه صندوق مکانیزه فروش را اصلاح کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تأمین نظر شورای نگهبان لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش) را اصلاح کردند.
کد خبر : 371641
NIM_0876.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی(صندوق مکانیزه فروش) به منظور تأمین نظر شورای نگهبان این لایحه را اصلاح کردند.


بر این اساس بند (ح) ماده یک این لایحه اینگونه اصلاح شد: ح- کارگروه راهبردی سامانه مؤدیان: به منظور سیاست‌گذاری درچارچوب این قانون و با رعایت اسناد بالادستی و ایجاد هماهنگی بین نهادهای ذی‌ربط ونیز تدوین استانداردهای تبادل اطلاعات، در چارچوب ملی تعامل‌پذیری برای اطلاعات، کارگروهی با حضور نمایندگان تام‌الاختیار سازمان و وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، اطلاعات و بانک مرکزی تشکیل می‌شود. نمایندگان عضو کارگروه راهبردی سامانه مؤدیان باید از میان کارکنان دستگاه‌های اجرایی مذکور انتخاب شوند. کارگروه راهبردی سامانه مؤدیان به ریاست رئیس سازمان (امور مالیاتی) تشکیل می‌شود. مصوبات این کارگروه پس از تأیید وزرای امور اقتصادی ودارایی و ارتباطات و فناوری اطلاعات لازم‌الاجراست.


همچنین نمایندگان به منظور رفع ایراد ردیف (10) شورای نگهبان، دو تبصره به انتهای ماده دو این لایحه الحاق کردند که در تبصره یک آن آمده است: فهرست مؤدیانی که به دلیل ارائه کالا و خدمات معاف از مالیات بر ارزش افزده و نیز ماهیت کسب و کار آنها، امکان عضویت در سامانه مؤدیان و صدور صورتحساب الکترونیکی را ندارندف به پیشنهاد وزرای امور اقتصادی و دارایی و پس از تصویب هیئت وزیران، حداکثر تا پایان دی ماه هر سال برای عملکرد سال بعد توسط سازمان، اعلام خواهدشد.


همچنین در تبصره دو این لایحه می‌خوانیم: سازمان با همکاری اتاق اصناف ایران مکلف است نسبت به آموزش، توانمندسازی ومشاوره به مؤدیانی که به تشخیص کارگروهی مرکب از نمایندگان سازمان، اتاق اصناف ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت توانایی کمتری در استفاده از پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان دارند، اقدام کند.


تبصره سه ماده سه لایحه پایانه فروشگاهی هم از سوی نمایندگان به این شرح اصلاح شد: پایانه فروشگاهی، حافظه مالیاتی و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که مؤدیان به وسیله آن‌ها مبادرت به صدور صورتحساب الکترونیکی می‌کند، باید دارای ویژگی‌ها و مشخصات فنی پایانه فروشگاهی، حافظه مالیاتی و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مربوط، نحوه تبادل اطلاعات میان حافظه مالیاتی با سامانه مؤدیان توسط کارگروه راهبردی سامانه مؤدیان تعیین می‌شود.


نمایندگان همچنین به منظور تأمین نظر شورای نگهبان مواد 6، 11، 15، 25، 26 و 27 لایحه صندوق مکانیزه فروش را اصلاح کردند.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته