دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1398 - 19:16
استاندار قزوین مطرح کرد:

کاهش تصدی‌گری دولت تنها راه اشتغال و رونق تولید

استاندار قزوین گفت: دولت هرچقدر تصدی‌گری را کاهش دهد بیشتر به اشتغال و رونق اقتصادی خواهیم رسید و بخش عمده این مسئله به قوه مقننه و نمایندگان مجلس برمی‌گردد.
کد خبر : 371313
img_20190406_125301_233.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری قزوین، عبدالمحمد زاهدی در نشست شورای اداری قزوین که در استانداری این استان برگزار شد، اظهار کرد: حل مشکلات واحدهای تولیدی در اولویت است و نخستین کار ما در سال جاری راه‌اندازی یک واحد تولیدی تعطیل شده بود و از این پس نیز احیای واحدهای تعطیل شده در دستور کار است.


وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری شعار امسال را رونق تولید قرار دادند و علاوه بر شعار امسال در روزهای پایانی سال 97 بیانیه گام دوم انقلاب را نیز صادر کردند.


استاندار قزوین عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قزوین این بیانیه را با دقت مطالعه کرده و با بهره‌گیری از این دو راهبرد کار تولید و پایداری اقتصاد را در استان پیش ببرند.


زاهدی با اشاره به اقداماتی که باید برای اجرای این بیانیه و شعار سال انجام شود، افزود: توجه به موازین قانونی و اسناد بالادستی، قانون برنامه ششم توسعه، قانون بودجه 98 و سایر قوانین از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، قانون رفع موانع تولید و ... باید برای رسیدن به اهداف این دو راهبرد حتماً مورد توجه قرار گیرند.


وی تصریح کرد: باید در سال جدید شوراها، ستادها و کارگروه‌ها فعال‌تر از سال گذشته عمل کنند و ستاد اقتصاد مقاومتی، شورای برنامه‌ریزی استان قزوین و کارگروه‌های زیرمجموعه آن برای رسیدن به این دو هدف فعال‌تر و پویاتر اقدام کنند.


استاندار قزوین یادآور شد: باید همه سازمان‌ها علاوه بر کارگروه‌ها، شوراها و ستادها تک‌تک برای خود برنامه‌ریزی داشته باشند و با مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب و هدف قرار دادن رونق تولید با کمک از دانشگاه‌ها، مراکز علمی، ائمه جمعه و جماعات برای رسیدن به اهداف تعیین شده گام بردارند.


زاهدی با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله برای رونق تولید، سرمایه‌گذاری است، توضیح داد: اگر سرمایه‌گذاری در اقتصاد صورت گیرد رونق تولید نیز به بار خواهد آمد و باید دستگاه‌های اجرایی به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.


وی با بیان اینکه یکی دیگر از راه‌های رونق تولید ملی توجه به بخش خصوصی است، تبیین کرد: دولت باید خود را از تصدی‌گری خلاص کند و بخش عمده این مسئله به قوه مقننه و نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی برمی‌گردد که باید آن را پیگیری کنند.


استاندار قزوین با اشاره به اینکه دولت هرچقدر تصدی‌گری را کاهش دهد بیشتر به اشتغال و رونق اقتصادی خواهیم رسید، تأکید کرد: در این راستا در نخستین اقدام‌ کاری در سال جاری از یک واحد تولیدی که حدود هفت سال تعطیل بود و مجدداً به چرخه تولید بازگشته است، بازدید کردیم.


زاهدی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های سال آینده افزود: حل مشکلات واحدهای تولیدی، بهبود فضای کسب‌وکار، کوتاه‌سازی فرایند صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری، پیاده‌سازی دولت الکترونیک، برون‌سپاری خدمات دستگاه‌های دولتی و کاهش تصدی‌گری دولت در استان از جمله مواردی هستند که در سال جاری با جدیت بیشتری پیگیری خواهند شد.


وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان قزوین متذکر شد: اگر در این بارندگی‌ها سد نهب آبگیری نمی‌شد و رودخانه‌های باراجین، ارنجک و یالیان با دبی بالا هدایت نمی‌شدند، شاید اکنون شاهد حوادث بسیار تلخ‌تری می‌بودیم.


استاندار قزوین افزود: کار فکری و تعامل خوبی میان دستگاه‌های اجرایی این استان صورت گرفت و مدیران، شهرداران، بخشداران و نیروهای مسلح پای کار بودند.


زاهدی اضافه کرد: در این میان تردد مسافران نوروزی را در سطح جاده‌های استان نیز داشتیم که باید دستگاه‌های خدمات‌رسان علاوه بر کنترل سیل به آنها نیز خدمات دهند و همین موضوع کار را دشوارتر می‌کرد. 


وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 98، افزود: از تمامی کسانی که می‌خواهند به این حوزه وارد شوند خواهش می‌کنیم تمامی قوانین و مقررات را رعایت کنند تا شاهد فضای منطقی، اخلاقی و آرامی در سطح استان قزوین باشیم.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته