دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1398 - 16:30
اولیایی در گفتگو با آنا:

استقلال برای سهمیه بجنگد/ فرصت قهرمانی در لیگ برتر نیست

مدیرعامل سابق استقلال گفت: فرصت رسیدن به قهرمانی در لیگ برتر برای استقلال از بین رفته و این تیم باید تلاش کند تا سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.
کد خبر : 371166
636880307840603443_lg.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم فوتبال استقلال با از دست دادن پنج امتیاز در دو هفته اخیر رقابت‌های لیگ برتر، فاصله‌ای هفت‌امتیازی با پرسپولیس در صدر جدول پیدا کرد و با توجه به 6 هفته تا پایان رقابت‌ها، شانس اندکی برای رسیدن به قهرمانی دارد.


کاظم اولیایی درخصوص اینکه علت افت استقلال در این برهه حساس چه بوده است، به خبرنگار ورزشی آنا گفت: دو مسئله در تیم استقلال کاملاً ملموس است. نکته اول درخصوص شرایط مدیریتی است و مورد دوم که نشئت‌گرفته از مورد اول است، مسائل فنی تیم است. بدون تردید وقتی استقلال از لحاظ مدیریتی ساختار مناسبی ندارد، نمی‌تواند از لحاظ فنی نیز در روزهای بزرگ نتایج مناسبی بگیرد.


وی ادامه داد: استقلال در نیم‌فصل دوم نتایج بسیار خوبی گرفت اما در دیدارهای مهم نتوانست موفق عمل کند. این تیم برابر پرسپولیس و تراکتورسازی بازنده شد و با سایپا مساوی کرد. هدر رفتن این هشت امتیاز موجب شد تا آبی‌پوشان فاصله زیادی با صدر جدول پیدا کنند.


مدیرعامل سابق استقلال یادآور شد: مهم‌ترین مسئله برای موفقیت یک تیم حاکمیت نظم و انضباط است. کاپیتان تیم درون زمین وظیفه دارد تا منویات سرمربی را اجرایی کند نه اینکه نظر خودش را اعمال کند. او به‌عنوان بزرگ‌تر تیم باید در ضربه پنالتی حساس مقابل پرسپولیس، شرایطی ایجاد کند تا بازیکنی که سرمربی گفته ضربه را بزند نه اینکه یک بازیکن عصبی که احساس او بر عقلش حکم می‌کند، ضربه را چیپ بزند و موجب شکست استقلال شود.


وی تأکید کرد: مورد بعدی این است که استقلال همچنان با مدیریت دولتی مواجه است و بخش خصوصی نمی‌تواند این باشگاه را در اختیار بگیرد. در نتیجه مدیران باشگاه به فرد خاصی پاسخگو نیستند چرا که آنها مدیران انتصابی هستند و هر که آنها را آورده، حمایت‌های لازم را از آنها می‌کند.


اولیایی درخصوص اینکه استقلال این شانس را دارد تا قهرمان لیگ برتر شود، گفت: به‌نظرم باید تمرکز استقلال به بازی‌های آسیایی باشد و در لیگ به‌دنبال سهمیه باشد. جام قهرمانی از استقلال فاصله زیادی گرفته و فرصت رسیدن به آن وجود ندارد. بهتر است که شاگردان وینفرد شفر به دنبال این باشند تا در لیگ قهرمانان آسیا، نتایج خوبی بگیرند. هر چند در دو هفته اول این تیم عملکرد خوبی نداشته ولی هنوز این فرصت وجود دارد که با ارائه یک همت عالی و تلاش مضاعف برابر دیگر حریفان، نتایجی گرفت که موجبات صعود از گروه را فراهم کرد.


انتهای پیام/4051/4048/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته