دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1394 - 13:35

تالیف کتاب «ایمنی زیستی در آزمایشگاه» از سوی عضو هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات

کتاب «ایمنی زیستی در آزمایشگاه» به تألیف شیوا ایرانی عضو هیأت علمی و از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات به چاپ رسید.
کد خبر : 37113

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این کتاب آمده است: امروزه به دلیل افزایش آگاهی عمومی، قوانین و مقررات تدوین شده ملی و بین‌المللی، ورود قوانین و تأثیر آنها در تجارت‌های جهانی و موارد مشابه، رعایت اصول بهداشت و ایمنی زیستی در اجرای پروژه‌های مختلف اهمیت بسیار زیادی یافته است. اکنون ثابت شده است که این دو جزء جدا از هم نیستند. سازمان‌های مختلف با ایجاد سیستم‌های یکپارچه و در یک قالب، به ارزیابی مسائل فوق می‌پردازند. در حیطه ایمنی زیستی سیستم یکپارچه کل فرآیند را از دیدگاه ایمنی بررسی و خطرات موجود در آن را مورد آنالیز قرار می‌دهد.


در ادامه مقدمه آورده شده است: در بخش بهداشت، عوامل زیان آور از جمله عوامل شیمیایی، فیزیکی، بیولوژیکی و روانشناسی آنالیز می‌شوند و راه‌های تماس با آنها، مکانیزم‌های عمل، زمان‌های مواجه مجاز و دیگر موارد مشابه مورد بررسی قرار می‌گیرند.


در بخش دیگر آمده است: هرکدام از استانداردهای انتشار یافته حیطه خاصی از عملیات و فعالیت‌ها را پوشش داده و بر روی آن متمرکز می‌شود. در 20 سال گذشته استانداردهای بین‌المللی از چنان پذیرشی برخوردار شدند که بسیاری از کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه، استانداردهای ملی و رسمی خود را بسوی پذیرش استانداردهای بین‌المللی سوق داده اند. با انتشار استاندادهای کیفیت با عنوان استانداردهای ملی سری ISO 9000 و افزایش پذیرش و محبوبیت این استانداردها موضوع استاندرهای جهانی وارد مرحله تازه‌تری شده است که از آن جمله می‌توان از انتشار استاندارد زیستی و ایمنی شغلی نام برد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته