دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1398 - 12:00
فولادگر در گفتگو با آنا:

کم‌کردن زمان ترخیص کالا از گمرک با حل مشکلات ارزی ممکن می‌شود

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: مابه‌التفاوت نرخ ارز در سال گذشته مشکلات فراوانی از جمله در گمرک پیش‌ روی کشور گذاشت که برای حل آن تلاش می‌کنیم.
کد خبر : 370806
97-11-c23-286.jpeg

حمیدرضا فولادگر در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره مشکلات  ناشی از طولانی شدن ترخیص کالاها در گمرک اظهار کرد: سال گذشته به‌ دلیل از هم گسیختگی‌های اقتصادی و مشکلات ارزی، سال عجیبی بود که عدم مدیریت در منابع ارزی و صدور بخشنامه‌های پی‌در پی، ثبت سفارش‌ها را با مشکل مواجه کرد.


 وی با تأکید براینکه به اینکه مابه‌التفاوت نرخ ارز، مشکلات فراوانی را پیش‌ روی کشور گذاشت گفت: پیش از آن در دو قانون رفع موانع تولید و رفع موانع کسب و کار برنامه‌های خوبی داشتیم و حرکت‌های مناسبی انجام شده بودم و توانسته بودیم فعالیت‌های گمرک را برخط و به‌روزرسانی کنیم.


رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای اصل۴۴ اضافه کرد: تمام تلاشمان این بود که زمان ماندگاری کالا در گمرک به حداقل برسد و مصوباتی در ماده 38 قانون رفع موانع تولید در این زمینه داشتیم.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح پنجره واحد در گمرک به خوبی اجرایی می‌شد و مسیر خوبی را طی می‌کرد که امیدواریم با حل مشکلات ارزی باز هم در مسیر درست کار قرار گیریم.


انتهای پیام/4034/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته