دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1394 - 16:37
در سومین همایش دانشجویان بنابی داخل و خارج

انگجی: واحد بناب باید وارد صحنه بین‌المللی شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه واحد بناب باید وارد صحنه بین‌المللی شود، اظهار کرد: امکان ندارد دانشگاهی موفق باشد که تعاملات بین‌المللی نداشته باشد.
کد خبر : 37064

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سیدجواد انگجی در سومین همایش دانشجویان بنابی داخل و خارج کشور که در واحد بناب برگزار شد، با توجه به حضور دانشگاه‌های متعدد در شهرستان بناب و در کنار آن حوزه علمیه ارزشمند گفت: این شهرستان با شرایط موجود وضعیت مناسبی را برای ایجاد یک مرکز تحقیقات دارا است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با توجه به امکانات موجود از لحاظ فضای فیزیکی و آزمایشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب، افزود: باید برای تکمیل امکانات موجود به دانشگاه محتوا داد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با توجه به نقش دانشگاه‌ها در تولید علم و فناوری اظهار کرد: دانشگاه می‌تواند در برابر چالش‌های موجود نقش‌آفرینی کند.


انگجی افزود: رسالت دانشگاه، رسالت مدارس و دانش‌سراها نیست بلکه دانشگاه و دانشجو باید به عنوان پژوهنده به مشکلات منطقه بپردازند و به نمایندگان مجلس برای توسعه کشور و منطقه طرح و الگو دهند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: اگر حمایت‌های امام راحل نبود، با توجه به هجمه‌های مختلف آن زمان علیه دانشگاه آزاد الان از این دانشگاه خبری نبود.








باقری‌بنابی:یکی از مشکلات کشور این است که برخی مسئولان هر قدر بخواهند حرف می‌زنند ولی حاضر نیستند به حرف دیگران گوش کنند از این رو دانشجویان و نخبگان جامعه باید حرف‌های خود را به این دسته از مسئولان بگویند

انگجی افزود: حمایت‌های مقام معظم رهبری از دانشگاه آزاد اسلامی و قرار گرفتن آقای هاشمی رفسنجانی در رأس این دانشگاه باعث شد که امروز این دانشگاه دارای رتبه 16 علمی در بین دانشگاه‌های دنیا باشد.


نماینده مردم بناب در مجلس نیز در مراسم آغاز به کار این همایش گفت: یکی از مشکلات کشور این است که برخی مسئولان هر قدر بخواهند حرف می‌زنند ولی حاضر نیستند به حرف دیگران گوش کنند از این رو دانشجویان و نخبگان جامعه باید حرف‌های خود را به این دسته از مسئولان بگویند.


حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی با قدردانی و تشکر از زحمات مسئولان و متصدیان برگزاری همایش و به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب به‌عنوان میزبان سومین همایش اظهار کرد: اگر از بنده سؤال کنند که در بناب کدام کار فرهنگی صورت گرفته است، می‌گویم برگزاری همایش دانشجویان بنابی داخل و خارج کشور بزرگ‌ترین کار فرهنگی بوده که در این شهرستان در سال‌های اخیر برگزار می‌شود.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این همایش‌ها در شناساندن نخبگان تأثیرات بسزایی داشته است، تصریح کرد: بزرگ‌ترین خروجی و نتایج این همایش‌ها این است که می‌توان از نظر نخبگان جامعه در توسعه و پیشرفت منطقه استفاده کرد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب نیز با ارائه گزارشی هدف از برگزاری این همایش را تبادل افکار بین دانشجویان نخبه عنوان کرد و گفت: سومین همایش دانشجویان بنابی داخل و خارج کشور همزمان با سی‌امین سالگرد تأسیس واحد بناب برگزار می‌شود.


دکتر احمد امیری افزود: همایش دانشجویان بنابی با مشارکت شورای همکاری و توسعه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بناب ترتیب یافته است.


وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری این همایش پلی باشد برای ارتباط بین دانشگاه و صنعت.


در ادامه برگزاری همایش دانشجویان و نخبگان حاضر در همایش پیشنهاد‌ها و ایده‌های خود را برای ارتقای علمی، سیاسی، فکری، فرهنگی، صنعتی و اقتصادی این شهرستان به مسئولان ارائه کرده و از دانشجویان برگزیده بنابی تجلیل به عمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته