دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران: رمز کارت را آهسته به فروشنده بگویید!

به توصیه مقام‌های بانکی و انتظامی، رمز کارت‌ بانکی هنگام خرید فقط باید به دست صاحب کارت وارد شود، اما متاسفانه در بیشتر سوپرمارکت‌های کشور این اتفاق رخ نمی‌دهد.
کد خبر : 37002

در این زمینه رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا درباره دلایل در دسترس نبودن دستگاه‌های کارت‌خوان برای مشتریان گفت: متأسفانه به دلیل تخلفاتی که در استفاده از این دستگاه‌ها صورت گرفته است، صاحبان فروشگاه‌ها، از در اختیار قرار دادن دستگاه‌های کارت‌خوان به مشتریان پرهیز می‌کنند.


سعید درخشانی با بیان اینکه افراد سودجو و سارق با ترفندهای مختلف از وجود این دستگاه‌ها سوء استفاده می‌کنند، افزود: به‌ طور مثال برخی متخلفان با به‌کارگیری ترفندهای خاصی، مبلغ خرید را کمتر از حد لازم وارد می‌کنند که صاحب فروشگاه ممکن است در لحظه خرید متوجه آن نشود، ولی در پایان ماه و به‌ هنگام صورت‌ حساب‌گیری با کسری درآمد مواجه می‌شود.


او در ادامه به قیمت بالای دستگاه‌های کارت‌خوان اشاره کرد و گفت: نگهداری از دستگاه‌های کارت‌خوان هزینه‌بر است و بعضا مشاهده شده که در غفلت صاحبان فروشگاه، این دستگاه‌ها به‌سرقت رفته‌اند و به همین دلیل باری اضافه بردوش فروشنده تحمیل می‌کند.


درخشانی در پاسخ به‌ این سوال که به هر حال اعلام رمز کارت از سوی صاحب آن می‌تواند خطری برای دارنده کارت باشد، گفت: هرکسی خود مسئول حفظ امنیت وسایل مربوط به‌ خود است و مشتریان می‌توانند رمز خود را با صدای آرام اعلام کنند!


به گفته درخشانی، تاکنون ابلاغیه رسمی از سوی بانک مرکزی برای در دسترس قرار دادن دستگاه‌های کارتخوان به ما ابلاغ نشده و در صورتی که چنین بخشنامه‌ای به این اتحادیه ابلاغ شود، سوپرمارکت‌ها موظف به انجام چنین کاری هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته