دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 فروردين 1398 - 11:07

ترامپ حاکمیت صهیونیست‌ها بر جولان سوریه را به رسمیت شناخت

رئیس‌جمهور آمریکا حاکمیت صهیونیست‌ها بر بلندی‌های جولان که قسمتی از خاک سوریه است را طی مراسمی به رسمیت شناخت.
کد خبر : 369831
8.jpeg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از روزنامه تایمز در تل‌آویو، دونالد ترامپ روز دوشنبه حاکمیت صهیونیست‌ها بر بلندی‌های جولان را طی مراسمی به رسمیت شناخت و گفت: این تغییر چشمگیر در سیاست آمریکا به تل‌آویو کمک می‌کند تا در مقابل تهدیدات منطقه‌ای از خود دفاع کند.


ترامپ افزود: تغییر سیاست «به تل‌آویو امکان دفاع از خود خواهد داد»؛ بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از ترامپ برای این اقدام تشکر کرد.


ترامپ، در کنار بنیامین نتانیاهو در کاخ سفید، همچنان که اعلامیه را امضا می‌کرد، گفت: «این گامی است که می‌بایست پیش‌ از این‌ها برداشته می‌شد.»


ترامپ، پیش از امضای اعلامیه، گفت: این حرکت به تل‌آویو امکان می‌دهد در مقابل چالش‌های چشمگیر امنیتی که هرروز با آن روبه‌رو است، ازجمله تهدیدات سوریه، ایران، گروه‌های تحت‌الحمایه ایران و حزب‌الله، از خود دفاع کند.


ارتش رژیم صهیونیستی، در جنگ شش‌ روزه ۱۹۶۷ با سوریه، بلندی‌های جولان را تصرف کرد و در ۱۹۸۱ قوانین خود را بر این قسمت از خاک سوریه جاری ساخت، گامی که معادل انضمام این منطقه بود. آمریکا و جامعه جهانی از مدت‌ها پیش این ناحیه را قلمرو سوریه و در اشغال صهیونیست‌ها در نظر داشته‌اند.


 فلات مزبور در امتداد منطقه‌ای استراتژیک در مرز میان سرزمین‌های اشغالی و سوریه قرار دارد.


انتهای پیام/4122/4124/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته