دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 فروردين 1398 - 14:16

برگزاری «نشست جولان» میان نتانیاهو و ترامپ

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای رایزنی درباره تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر الحاق جولان به سرزمین‌های اشغالی به واشنگتن سفر می‌کند.
کد خبر : 369661

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «بنیامین نتانیاهو» در حساب کاربری خود در توئیتر از سفرش به واشنگتن خبر داد و نوشت: «به‌زودی با دونالد ترامپ درباره جولان (اشغالی) و اظهارات تاریخی‌اش صحبت می‌کنم». 


نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود: «همچنین (در این سفر) با رئیس جمهور آمریکا درباره اوضاع سوریه و ادامه تلاش‌ها برای فشار بر ایران و افزایش تحریم‌های اعمال‌شده تبادل نظر خواهم کرد».


نتانیاهو همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی را ازجمله دیگر اهداف سفرش به واشنگتن عنوان کرد.



روزنامه «اسرائیل‌هیوم» دیدار ترامپ و نتانیاهو را «نشست جولان» توصیف کرد و روزنامه «هاآرتص» نوشت: «موضوع سرمایه‌گذاری چینی‌ها در اسرائیل در نشست نتانیاهو و ترامپ مطرح می‌شود؛ چه اینکه بیشتر مسئولان آمریکایی ازجمله مایک پمپئو وزیر امور خارجه و جان بولتون مشاور امنیت ملی این کشور درباره روابط بازرگانی و اقتصادی میان چین و اسرائیل ابراز نگرانی کرده‌اند».


ترامپ چند روز پیش در حساب کاربری خود در توئیتر اظهارات جنجال‌برانگیزی را مطرح کرد و نوشت که «بعد از ۵۲ سال، اکنون وقت آن فرارسیده است که واشنگتن بلندی‌های جولان را که اهمیت اساسی، راهبردی و امنیتی برای ثبات منطقه‌ دارد به‌عنوان بخشی از خاک اسرائیل به رسمیت بشناسد».


اظهاراتی که با واکنش قاطع دولت سوریه و محکومیت ازسوی مجامع جهانی مواجه شد و بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان دراین‌‌باره گفت: «رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک رژیم اشغالگر بر هیچ یک از اراضی عربی و اسلامی حاکمیت ندارد و باید سریعاً به تجاوز و اشغالگری این رژیم خاتمه داده شود. جولان نیز طبق قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و شورای امنیت بخش اشغال شده سرزمین سوریه به‌شمار می‌رود و جز خاتمه اشغال هیچ راه حل دیگری برای آن متصور نیست».


انتهای پیام/4033/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
رضا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
۰
یاغی تر از این ترامپ احمق ندیدم.
هلدینگ شایسته