دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 فروردين 1398 - 20:45
استاندار لرستان:

عواقب بارش‌های سیل‌آسا و وقوع سیلاب در لرستان تمام نشده است

استاندار لرستان گفت: عواقب بارش‌های سیل‌آسا و وقوع سیلاب در این استان تمام نشده است.
کد خبر : 369814
1021353.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا، از استانداری لرستان، سیدموسی خادمی امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران در محل استانداری اظهار کرد: جلوگيري از نفوذ سيلاب به منازل مسکونی و چگونگی امدادرسانی به واحدهای آب گرفته دو مسئله جدی در شرايط کنونی هستند.


وی با تأکید بر برنامه‌ریزی دقیق بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده بیان کرد: مشکلات بسیاری در شهرستان پلدختر گزارش شده که ضمن رسیدگی به این موارد نباید از امدادرسانی و اسکان مطلوب مسافران نوروزی غافل شد.


خادمی ادامه داد: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نماینده معین استاندار در خرم‌آباد و یکی از مشاوران استانداری نیز نماینده معین پلدختر هستند که باید روال امدادرسانی و مدیریت بحران با این افراد هماهنگ شود.


استاندار لرستان با بیان اینکه در شهر معمولان برخی منازل دچار آب‌گرفتگی شده‌اند، تصریح کرد: باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از وقوع این حادثه در خرم‌آباد و پلدختر به‌کار بگیریم.


وی گفت: شهرداری‌ها و امور آب متولی کنترل و ایمن‌سازی حاشیه رودخانه‌ها هستند.


 خادمی اظهار کرد: برخی مردم و گردشگران بدون توجه به هشدارهای ستاد بحران در مناطق خطرخیز حضور می‌یابند که لازم است برای جلوگیری از بروز حوادث جبران‌ناپذیر از فعالیت‌های چنینی خودداری کنند.


استاندار لرستان افزود: عصر امروز جلسه ستاد بحران کشور برگزار می‌شود که مایحتاج مورد نیاز امدادرسانی از جمله پمپ و لجن‌کش مورد نیاز استان درخواست خواهد شد.


به گفته وی استان‌های کرمانشاه و مرکزی نیز برای امدادرسانی به استان و تأمین برخی تجهیزات اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت نیاز از این ظرفیت نیز استفاده می‌شود.


 جلسه ستاد مدیریت بحران استان لرستان سوم فروردین ماه جاری برگزار شد، این ستاد به حالت آماده‌باش درآمد و مرخصی مدیران مربوطه را لغو کرد.


انتهای پیام/4062/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته