دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 فروردين 1398 - 12:35
استاندار خراسان‌شمالی خبر داد:

خسارت 400 میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های استان خراسان‌شمالی

استاندار خراسان شمالی گفت: سیل 400 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها، منازل مسکونی و حوزه کشاورزی این استان خسارت وارد کرده است.
کد خبر : 369637
ContentImages_111541.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری خراسان‌شمالی، محمدعلی شجاعی در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان‌های مانه‌وسملقان و راز و جرگلان در این استان اظهار کرد: قبل از وقوع سیل یکی از مهم‌ترین اقداماتی که انجام شده، رهاسازی بخشی از آب سد شیرین‌دره در 20 روز گذشته بوده است و این امر مهم سبب شد تا مجبور نشویم، بخشی از آب این سد را در این برهه زمانی تخلیه کنیم.


وی با بیان اینکه در چند روز گذشته در بخش خدمات‌رسانی و امدادرسانی برای سیل‌زدگان کوتاهی نشده است، توضیح داد: امدادگران برای امدادرسانی به سیل‌زدگان این استان کم نگذاشته‌اند.


استاندار خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه سیل اخیر حدود 400 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها، منازل مسکونی و حوزه کشاورزی این استان خسارت وارد کرده است، اضافه کرد: در بحث حوادث غیرمترقبه اعتبارات ملی به استان خراسان‌شمالیاختصاص یافته است که بخشی از این اعتبارات برای امدادرسانی استفاده می‌شود.


شجاعی عنوان کرد: با توجه به گزارش‌های هواشناسی تلاش کردیم تدابیری را اتخاذ کنیم تا بارندگی‌هایی که از 27 اسفندماه شدت گرفت، کمترین آسیب را به روستاهای در مسیر سیل برساند.


وی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان خراسان‌شمالی فراتر از ستاد بحران کمک‌های لازم  را ارائه داده‌اند و از ظرفیت تمامی ادارات حداکثر استفاده را بردیم و هرکس با انجام بازدید از مناطق سیل‌زده می‌تواند خدمات عالی دستگاه‌های اجرایی را نظاره‌گر باشد.


استاندار خراسان‌شمالی ادامه داد: هرچند مردم گلایه‌هایی هم دارند که به زودی با ارائه طرحی جامع و کامل در سال‌جاری می‌توانیم چنین اقداماتی را کنترل کنیم.


شجاعی با تأکید بر اینکه به گونه‌ای عمل کرده‌ایم تا مردم کمترین آسیب را شاهد باشند، بیان کرد: غیرمترقبه برای سیستمی است که آمادگی‌های لازم را در چنین حوادثی ندارد؛ اما خراسان‌شمالی از مدیرانی در حوزه‌های مختلف برخوردار است که از قبل آمادگی داشته‌اند؛ بنابراین اگر میزان مشکلات مردم کمتر است، یک بخش آن به دلیل همین آمادگی مدیران است.


رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خراسان‌شمالی یادآور شد: با هم‌افزایی مدیران دستگاه‌های اجرایی توانسته‌ایم غم و اندوه مردم مناطق سیل‌زده را کمتر کنیم که البته یکی از برنامه‌های ما این است که بتوانیم نداشته‌های استان را با حضور وزرای مختلف جبران کنیم.


نماینده عالی دولت در استان خراسان‌شمالی در خصوص سایت‌های اسکان عشایری که دچار آسیب شده بودند نیز گفت: در مکان‌هایی که این سایت‌ها به درستی جانمایی شده‌اند، خسارت چندانی به عشایر وارد نشده است.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته