دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 فروردين 1398 - 16:41
آیت‌الله حسینی‌همدانی:

رونق تولید فقط با شعاردادن درست نمی‌شود

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه رونق تولید فقط با شعاردادن درست نمی‌شود، گفت: آرایش جنگی در مقابله با دشمن باید با توجه به ظرفیت‌های کشور، متمرکز بر تولید باشد.
کد خبر : 369485
آیت-الله-حسینی-همدانی-نماز-جمعه-1.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌ جمعه کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه دوم فروردین‌ در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) با عرض تبریک به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۸ خورشیدی و گرامی داشت ایام‌البیض بیان کرد: آغاز سال ۱۳۹۸ خورشیدی که توسط رهبر معظم انقلاب سال رونق تولید نامیده شد، به همه مردم استان به‌ویژه شما نمازگزاران بزرگوار و عزیزانی که در این خانه خدا معتکف هستند و از نورانی‌ بودن و صفای باطن آنان بهره می‌بریم، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.


وی با یادآوری ۱۵ رجب ارتحال حضرت زینب(س) در سال ۶۲ هجری قمری اظهار کرد: حضرت زینب(س) با توجه به دوره زندگی و روشی که در برخورد با مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، اداره خانواده، تربیت فرزندان، همسرداری و به‌ویژه نقش‌آفرینی که در حادثه مهم و عظیم کربلا، مدیریت بحران، کنترل و هدایت کاروان اسرا از خود نشان داد، الگو و اسوه شد.


امام‌جمعه کرج با بیان اینکه حضرت زینب(س) تجلی زن مسلمان است، خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) معیار برای بانوان است، به‌‌ویژه در این دوره که دشمنان تلاش می‌کنند انحراف فکری و عقیدتی ایجاد کنند و برای خانم‌ها الگوی تقلبی معرفی می‌کنند و سبک زندگی غربی را ترویج می‌کنند و تشویق به بی‌بندوباری، تبرج و هرزگی می‌کنند.


حسینی‌همدانی با تأکید بر نقش سازنده بانوان در عرصه‌های مختلف تربیتی، سیاسی و اجتماعی، عنوان کرد: دشمنان سعی می‌کنند حضور اجتماعی بانوان را که می‌تواند با عفت و پاک‌دامنی همراه باشد به ابتذال، بیراهه و بهره‌کشی‌های خلاف عقل و شرع سوق دهند تا وسیله‌ای برای کامجویی هوس‌مداران ناپاک باشد.


وی با بیان اینکه زینب کبری(س) الگوی کاملی برای زن مسلمان است، تصریح کرد: حضرت زینب(س) الگوی کاملی است که علاوه بر فعالیت اجتماعی، در عرصه‌های مختلف حضور دارد و از عفت و پاک‌دامنی هم فاصله نگرفته است.


نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری سال 98 توسط رهبر معظم انقلاب اشاره و ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب شعار امسال را مانند چند سال اخیر که محور نامگذاری‌های ایشان اقتصادی است، سال رونق تولید نامیدند تا ان‌شاءالله سمت‌وسوی حرکت مردم و مسئولان به سمت رونق تولید باشد.


وی با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون اهمیت تولید در سال‌های اخیر که فرمودند «ستون فقرات اقتصاد مقاومتی، تولید است»، تصریح کرد: در حقیقت ایشان با تأکید بر رونق تولید بر این نکته توجه می‌دهند که در این نقطه هنوز کار تمام نشده و مشکل وجود دارد و این نقطه اگر درست شود چرخه اقتصاد کشور در ریل اصلی خواهد افتاد.


رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه سخنانش افزود: رونق تولید یعنی فعال شدن مراکز و مجموعه‌های تولیدی در عرصه‌های مختلف و این یعنی رونق کار و اشتغال و از بین رفتن بیکاری، یعنی رونق بازارِ فروش، یعنی رونق صادرات، یعنی از بین رفتن رکود.


وی با تأکید بر اینکه رونق تولید فقط با شعاردادن درست نمی‌شود، خاطرنشان کرد: رونق تولید باید وجهه همت همه شود، یعنی در این جنگ اقتصادی که قرار داریم، آرایش جنگی ما در مقابله با دشمن باید با توجه به ظرفیت‌های کشور، متمرکز بر تولید باشد.


خطیب نماز جمعه کرج با طرح این پرسش که چرا یک عده هنوز باور ندارند که باید برای عبور از این مشکلات اقتصادی باید به فرامین رهبری گوش دهند؟ گفت: در جنگ اقتصادی، فرمانده رئیس دولت است؛ ابتدا فرمانده باید بپذیرد که در جنگ هستیم؛ اقتصاد مقاومتی و الزامات آن را پذیرفته باشد بعد از تشکیل قرارگاه جنگی، با هوشیاری تمام و بدون اعتماد به دشمن، نسبت به صحنه جنگ شناخت دقیق پیدا کند و همه ظرفیت‌ها را برای غلبه بر دشمن به کار بگیرد و خستگی‌ناپذیر و مجاهدانه صحنه جنگ را اداره کند و در برخورد باکسانی که ستون پنجم دشمن هستند و در این جبهه اخلال می‌کنند به‌ویژه دانه‌درشت‌ها به‌هیچ‌ وجه ملاحظه نداشته باشد.


انتهای پیام/4103/


انتهای پیام/

برچسب ها: رونق تولید
ارسال نظر
هلدینگ شایسته